TLZ Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Er fks. på ingen måte imot privatskoler, går faktisk på en og det er en av de beste eg har gått på! Synes bare det ikke skal koste eleven så enormt mye mer å gå på en privat skole. Med andre ord er du ikke for privatskoler, men for god undervisning (eventuelt den typen pedagogikk privatskolen bruker)? Tja... Statens skoler kunne muligens trenge litt konkuranse. Og folk må få lov til å legge opp skolene slik de vil. Men staten bør ha litt mer makt mener eg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) jeg var fornøyd med den 'digitalronin'-saken. Den gjenspeilet ganske godt hva jeg mener, og tok hensyn til et par ting ekstra. edit: woh ! Endret 27. august 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Ligger i den compass-testen omtrent ved Thatcher Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Helt lik score (89, 87, 86, 88) på partiene Senterpartiet, Venstre, Krf og Høyre... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg skjønner ikke hva KrF gjør inne i den lista, heller ikke i min liste. Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Test 1 Test 2 Test 3 Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Problemet med slike tester er at de nødvendigvis må bygge på visse premisser som ikke alle er enige i. Dinside-testen stiller for eksempel følgende spørsmål: Politikerne bør kunne bestemme om Norges Bank skal heve eller senke renta. Hva skal man svare når man ønsker å legge ned Norges Bank? Det samme gjelder for Political Compass-testen. Denne testen er åpenbart laget av forholdsvis venstredreide personer. Det finnes knapt et klart og godt spørsmål i hele testen. Et eksempel på et dårlig spørsmål er følgende: If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations. Her forutsetter man at det er en konflikt mellom disse. Et annet sted spør man om synet på abstrakt kunst. Dersom man svarer at man ikke synes abstrakt kunst er kunst, blir det regnet som totalitært. Det er jo direkte hårreisende. Politopia er etter min mening den beste testen, ettersom denne stiller svært grunnleggende spørsmål, og med utfyllende svaralternativer. Political Compass-testen er meget dårlig, hvilket mitt resultat også bekrefter. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 PelsJakob skrev: Hva skal man svare når man ønsker å legge ned Norges Bank? Nå er det vel ingen av partiene i testen som ønsker å legge ned Norges Bank... Jeg er ellers enig i problemstillingen. Slike tester blir fort veldig enkle. I Norge fører dessuten flere partier ganske lik politikk men skiller seg fra hverandre på kjernesaker. Krf og Høyre er gode eksempler her. I alle andre land i Europa har man ett kristligdemokratisk/konservativt parti. I Norge har vi to. Hater man Bondevik kan man stemme Høyre. Synes man Per Kristian Foss er alt for homo kan man stemme Krf. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Her står jeg (ikke uventet) [ Endret 27. august 2004 av MountainRivera Lenke til kommentar
Anubizzzz Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Her står jeg (ikke uventet) [ Jeg ville ikke vært SÅ stolt Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Her står jeg (ikke uventet) [ Jeg ville ikke vært SÅ stolt Hvorfor ikke? Jeg er veldig stolt av det. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Her står jeg (ikke uventet) [ Jeg ville ikke vært SÅ stolt Herregud da man! Folk må få lov å ha sine egne meninger! Eg er grundig uenigmed han eg og, men meningen sin skal han faen meg få lov å ha!!! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Demokratiet forråtner hvis alle har samme meninger. Å rakke ned på andres meninger er det samme som å si at man vil ha diktatur. Å prøve å mot-argumentere derimot, gjør bare godt. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Her står jeg (ikke uventet) [ Jeg ville ikke vært SÅ stolt Hvorfor ikke? Jeg er veldig stolt av det. La meg gjette: - du vil ha lavere skatter. - du vil ha billigere brennevin. - du vil ha strengere straffer. - du vil innføre dødsstraff i Norge. - du driter i miljøet. - du vil utrydde ulven. - du vil kutte alle subsidier til det norske landbruket. - du handler der det er billigst, og bryr deg ikke om ting som "Godt norsk". - du ønsker Liedl velkommen til Norge. - du har ingenting i mot å flytte norske bedrifter til Øst-Europa for å gjøre produksjonen billigere. - du vil ha Norge inn i EU, blant annet for at du skal få billigere varer. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Her står jeg (ikke uventet) [ Jeg ville ikke vært SÅ stolt Hvorfor ikke? Jeg er veldig stolt av det. La meg gjette: - du vil ha lavere skatter. - du vil ha billigere brennevin. - du vil ha strengere straffer. - du vil innføre dødsstraff i Norge. - du driter i miljøet. - du vil utrydde ulven. - du vil kutte alle subsidier til det norske landbruket. - du handler der det er billigst, og bryr deg ikke om ting som "Godt norsk". - du ønsker Liedl velkommen til Norge. - du har ingenting i mot å flytte norske bedrifter til Øst-Europa for å gjøre produksjonen billigere. - du vil ha Norge inn i EU, blant annet for at du skal få billigere varer. - du vil ha lavere skatter.JA - du vil ha billigere brennevin.JA - du vil ha strengere straffer.JA - du vil innføre dødsstraff i Norge.NEI - du driter i miljøet.Jeg *driter* ikke i miljøet - du vil utrydde ulven.NEI - du vil kutte alle subsidier til det norske landbruket.NEI - du handler der det er billigst, og bryr deg ikke om ting som "Godt norsk".JA - du ønsker Liedl velkommen til Norge.JA - du har ingenting i mot å flytte norske bedrifter til Øst-Europa for å gjøre produksjonen billigere.JO, jeg tror skattelette vil fikse dette - du vil ha Norge inn i EU, blant annet for at du skal få billigere varer. Jeg har ikke satt meg inn i hva det vil si å bli medlem av eu. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Var "litt" mer til venstre enn jeg trodde... Endret 28. august 2004 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
alexf Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 - du ønsker Liedl velkommen til Norge. Hvorfor ønsker ikke sosialistene i Norge Lidl velkommen? Hva er grunnen til dette? Konkurranse, utvalg, eller kanskje de ikke fører røde kommunistnisseluer? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 - du ønsker Liedl velkommen til Norge. Hvorfor ønsker ikke sosialistene i Norge Lidl velkommen? Hva er grunnen til dette? Konkurranse, utvalg, eller kanskje de ikke fører røde kommunistnisseluer? De liker ikke at Lidl kan komme til å konkurere ut norske bondevarer.. Eller at Lidl ikke er så altfor positive overfor fagforeninger.. Men, her snakker vi om MANGFOLD! Vi skal skape konkurranse! Markedslovene skal få vise at de fungerer! Vil du ha kvalitetsvarer handler du kanskje ikke på Lidl, men vil du ha noen billige saker, så gjør du det. Go Lidl! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå