t_olsen_82 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 har trådløst nett. men har aldri tenkt på at andre kan snylte på det? kan jeg merke det? og hvordan kan jeg evt sikre meg mot at bare min pc kan benytte seg av nettet? hilsen amatør Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Det fulgte sikkert med en bruksanvisning på den trådløse routeren din? Svaret på spørsmålet ditt burde stå der. Lenke til kommentar
rykin Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) har trådløst nett. men har aldri tenkt på at andre kan snylte på det? kan jeg merke det? og hvordan kan jeg evt sikre meg mot at bare min pc kan benytte seg av nettet?hilsen amatør Det enkleste er å ta en titt på webgrensesnittet til rutern, der kan du vanligvis se om andre trådløse mac-adresser enn din egen pc har vært inne. I mitt nabolag (dvs på verandaen) har jeg kontakt med 3 trådløse nett (pluss mitt eget selvfølgelig) og ingen av den er sikret overhodet. To av naboene har ca 704 kbps linje og en annen har slått på stortromma og har 1024 kbps. Har testa på ITAvisen :-) Utrolig at folk ikke setter seg mer inn i ting før de kobler opp slikt. En frekk kompis av meg har også sjekket litt rundt i sitt eget nabolag. Han er mer freidig enn meg, så han har kikka litt rundt på diskene til folk. Og der lå det selvangivelser, elektroniske kvitteringer fra kredittkortkjøp (med kredittkortnummer), jobbsøknader og alt mulig annet rart. T-Olsen: Skaff deg litt kunnskap om hvordan du kan sikre det trådløse nettet ditt, det er sikkert lurt. Endret 26. august 2004 av rykin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå