Gå til innhold

vindstøy og mic.skjerming

Anbefalte innlegg

God mic til tross, Sennheiser MKE 300, SÅ mye blir ødelagt av vindstøy! Til tross for vindvott..... Ingen zeppeliner laget av anerkjente produsenter kan anvendes, dessuten er jo prisene på disse med suspension(oppheng og grep) virkelig til å gå på rygg av!

Noen som har gjort noe mekking av zeppeliner med enkle midler? Mottakelig for tips, gjerne med beskrivende bilder.

degas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zeppeliner har form som et luftskip, jamfør Hindenburg som brant opp i New York.

På lydsiden brukes disse pølsene til å legge mikrofonen i. Materialet er spesielt utviklet for å stoppe vindstøyen - til et visst nivå, samt at mikrofonen henger i et speielt oppheng for å eliminere vibrasjoner mm..

Denne greien som Velmont viser i vedlagte bilde, er helt nødvendig for å få bra lyd UTE, inne trenges slikt ikke. Du skulle bare visst hva disse greiene koster......

degas

Lenke til kommentar
Hei!

Takk for linken! Har du noen erfaring med dette firmaet og de produkter de lister opp? Erfaringene mine med å ta inn utstyr fra USA, i dette tilfellet Kanada, er at kostnadene på frakt/fortolling ikke er videre trivelig.

Denne Sennheiser MKE 300D har jo fast fot, og derved er man avstengt fra alle sedvanlige produsenter av vindskjerming som Rycote og Sennheiser. Ingen hadde noe som kunne brukes!

Produktlisten var i alle fall omfattende, jeg vil trenge shock-mount, grep, oppheng, zeppeliner, sokk - hele pakken. Lurer faktisk på om jeg ikke skal anskaffe Sennheiser K6/ME 66 med full pakke.......

degas

Hehe, jeg har aldri kjøpt slikt selv. Er ennå ikke kommet så langt, er min

far som driver med video/film, så han kjøper inn slikt. -- Men hvis du har litt

mot så skal det nok ikke være noe problem å bygge din egen zeppelin. - Du

ser jo alle tingene du bør ha med på den sia der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...