Mira Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Driver på med ett design til Russesida vår. Designet har jeg holdt på med i en stund nå, og har funnet ut at det eneste som passer inn i designet med tanke på scroll er to knapper. Er dette mulig å få til? Må jeg til med flash etc? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Du kan lage custom scrollbars med "IE-only" CSS. Men det virker bare i IE. Ellers må du vel bruke flash. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Må bare at de custom scrollbar-sakene som svamp nevner over her, ikke er anbefalt. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Det går med javascript ja, men da utelukker du ~10%. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Må bare at de custom scrollbar-sakene som svamp nevner over her, ikke er anbefalt. Nei de er ikke anbefalt, men de virker hos 7 av 10 Lenke til kommentar
Mira Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Scrollbar manipulering vha CSS er utelukket, er nok flash jeg må gå for. Får heller bare la det være med de 10 prosentene som ikke bruker flash være. Designet blir totalt ødelagt av en (grå) scrollbar. Noen som vet om noen som evnt kunne hjulpet meg litt med dette? Evnt et sted jeg kan finne ut om dette? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Dersom du går for flash, har vel FlashKit en god del eksempler. Denne f.eks. Endret 26. august 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Mira Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Takker PC, men hvordan er det å implemetere en flash-kompnent i et html-dokument? Bare slenge det inne i [scrip] [/script]? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Takker PC, men hvordan er det å implemetere en flash-kompnent i et html-dokument? Bare slenge det inne i [scrip] [/script]? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Nei, det fungerer ikke. Du må da enten gå over til å bare bruke flash eller så kan du bruke flash på noen deler av websiden. Jeg synes det er merkelig å bruke flash bare pga. en scrollbar. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hvem skal modifisere en heis uansett? Folk er interessert i en brukervennlig heis, og man får ikke mer brukervennlige heiser enn det som kommer standard... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Du kan lage custom scrollbars med "IE-only" CSS. Men det virker bare i IE. Ellers må du vel bruke flash. Nei, cusom scrollbar funker med IE og Opera og da har du vel dekket 95% av verdens befolkning samt over 70% av de som leser dette forumet. Vet ikke om Mozilla/Firefox støtter scrollbar-fiksing, men så lenge du får støttet IE burde det vel holde uansett. Jeg ville gåt for det Lenke til kommentar
svamp Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Nei, cusom scrollbar funker med IE og Opera Funker i alle fall ikke i min opera (7.23), er det noen spesiell "opera-css" man må til med? Eller er det en brukerfunksjon du snakker om? Må bare at de custom scrollbar-sakene som svamp nevner over her, ikke er anbefalt. Klar over det, men det måtte jo nevnes i tilfelle det var et alternativ. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Stylede rullegardiner gjør seg bra. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Snakker ikke om å style den. Snakker om å bruke to knapper som jeg har laget selv til scroll. Vet nå at jeg kan bruke flash, men det jeg lurer på er om det mulig å bare implementere en flash-scroll og hva som evnt måtte gjøres da? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Nei, cusom scrollbar funker med IE og Opera Funker i alle fall ikke i min opera (7.23), er det noen spesiell "opera-css" man må til med? Eller er det en brukerfunksjon du snakker om? Syns å huske at det også fungerte på v7.23 ja. Du må uansett aktivere muligheten i Operas egenskaper, Alt+P et sted... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Du kan lage custom scrollbars med "IE-only" CSS. Men det virker bare i IE. Ellers må du vel bruke flash. Nei, cusom scrollbar funker med IE og Opera og da har du vel dekket 95% av verdens befolkning samt over 70% av de som leser dette forumet. Vet ikke om Mozilla/Firefox støtter scrollbar-fiksing, men så lenge du får støttet IE burde det vel holde uansett. Jeg ville gåt for det Det validerer ikke.... ...for de som synes slikt er viktig. ------------------------------------- Jeg tror uansett ikke at dere har forstått hva trådstarter er ute etter. Mira: Jeg har sett at en bruker på forumet, PixelImp, har denne funksjonen på denne siden. Akkurat nå vises ikke knappene hos meg (sikkert bildeproblemer), men om du beveger musen litt til venstre og ned for munnen til fyren på bildet, kan du føle deg frem. Jeg regner med det var noe slikt du var ute etter. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Nokk en gang takk PC:) akkurat det jeg var ute etter! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Korfor du ikkje skal bruke "custom scrollbars" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå