Gå til innhold

Fasttelefonen er kastet ut! Kun mobil igjen :)

Anbefalte innlegg

Fasttelefonen er nå kastet ut!

Etter et lite regnestykke fant jeg ut at mobiltelefonien ble billigere pr. minutt enn fasttelefonien her i huset. Så etter en måneds betenkningstid ringte jeg og kuttet ut fasttelefonen. Må si det føles en smule merkelig.. akkurat som om man har kuttet en livsline, for å si det slik... men nå er det gjort!

Telenor be gone!

Noen andre som har kuttet ut fasttelefoni til fordel for kun mobiltelefoni?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har og gjennom noen måneder vurdert dette. Blir nok litt billigere med bare Talkmoreab til husets "invånare"....

Men, har ikke gjort noe enda....

Enig med "jendor"....blir litt rart.

Men størstedelen av min regning er jo det faste, så......

Forresten. Jeg har online int.nett ab.

Alle er vel klar over at kutter du fast telefonen , så kommer Telenor og skal ha 60 kr måneden i tilegg for ADSL.

Dette har jeg (og sikkert mange andre) klaget på for 2-3 måneder siden til post og teletilsynet.

De konkluderte på forsommeren med at Telenor har rett til dette. Så det løpet er kjørt (hvertfall foreløpig)

Her kan du lese konklusjonen:

http://www.npt.no/pt_internet/tjenester/br...sl_prising.html

Lenke til kommentar
Noen andre som har kuttet ut fasttelefoni til fordel for kun mobiltelefoni?

Da jeg flyttet for meg selv for en 4 års tid siden fant jeg ut at det ikke engang var noe poeng å innstallere fastelefon i det hele tatt. Kostet jo over 1000 kroner bare å få det inn i huset og så kostet det 150 i måneden etter det. Sa seg selv at det ikke kunne lønne seg for en stakkars student.

Lenke til kommentar

Har kastet ut hustelefonen for lenge siden. Nå har jeg byttet til TalkMore, og da har jeg spart enda mer enn jeg trodde var mulig! For 80 øre pr minutt ringer man ganske lenge for 159,- som er fastavgiften til hustelefon (hvis man ikke har ISDN da). Et godt tips til de som fortsatt ønsker "fast telefon"; Last ned Skype, de har ingen månedsavgift og gode ringepriser til hele verden. Man betaler på forhånd, akkurat som med TalkMore, og har dermed full kontroll over sine utgifter! GENIALT!!!

Lenke til kommentar

Nettopp :)

Etter nesten en uke uten fasttelefonen, så kan jeg ikke si at den er savnet. Det føles fortsatt litt merkelig å ikke ha den (gammel vane) men det går nok over ganske snart :mrgreen:

Fastavgiften for ISDN er jo 239 kroner - som gir ca. 299 minutter , eller nesten 5 timer ringetid hos Talkmore (ikke medregnet startavgift). Og så mye har jeg aldri ringt med fasttelefonen.

Lenke til kommentar
Hei! Siden jeg har behov for internett og breibånd valgte jeg å gå over til ip telefon hos IP24, der betaler jeg ingen mnd. avgift.

Etablering
(inkluderer leie av adapter) 490
Månedsavgift 0
Månedlig fakturaavgift 15
Oppstart, fastnett 0,20
Dag, fastnett 0,08
Kveld, fastnett 0,08
Telenor Mobil 1,10
NetCom mobil 1,20
Oppstart mobil 0,20
Sverige 0,312
Storbritania 0,392
Nederland 0,392
Frankrike 0,392
Danmark 0,312
Finland 0,312
USA 0,392
Spania 0,392
Tyskland 0,312
Italia 0,392

Når jeg ringer mobil bruker jeg mobiltelefonen selvfølgelig siden jeg bruker Mobyson. Så de eneste faste utgiftene jeg får er fakturaavgift på kr. 15,-
Dette er klart et rimligere alternativ for meg en bare mobil.

[url="http://www.ip24.no/"]http://www.ip24.no/[/url]
Lenke til kommentar

Det er en ting som slår meg - Telenor har ikke tatt kontakt med meg etter at jeg kvittet meg med de ;) Virket som om det var standard praksis å ringe opp kunder som forsvinner?

Men de ringer sikkert ikke på mobilen til folk, for det blir vel for dyrt for dem, med de ågerprisene de selv har? hehe

Lenke til kommentar
Det er en ting som slår meg - Telenor har ikke tatt kontakt med meg etter at jeg kvittet meg med de ;) Virket som om det var standard praksis å ringe opp kunder som forsvinner?

Men de ringer sikkert ikke på mobilen til folk, for det blir vel for dyrt for dem, med de ågerprisene de selv har? hehe

Tror ikke at de ringer til folk som sier opp fasttelefonen.

Lenke til kommentar

Tror ikke at de ringer til folk som sier opp fasttelefonen.

Tror jeg. har skjedd på meg :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sist Søndag tok jeg også avgjørelsen med å kutte ut fasttlf....

Sendte mail til Telenor fra kundeservicesidene.

Har fortsatt ikke fått noe tilb.melding (selv om de påstår å skulle svare innen 24 timer) og purret igjen i dag?

Blir litt uvant, men da blir det altså Talkmore på de to eldste og Chess kontant på de to yngste i familien.

Blir nok vant til det også.

Mesteparten av vår regning på fasttlf er jo fastavgiften, (har ringt for bare 60 kr de siste 2 måneder) så valget var jo egentlig ikke vanskelig.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Hei! Siden jeg har behov for internett og breibånd valgte jeg å gå over til ip telefon hos IP24, der betaler jeg ingen mnd. avgift.

Etablering

(inkluderer leie av adapter) 490

Månedsavgift 0

Månedlig fakturaavgift 15

Oppstart, fastnett 0,20

Dag, fastnett 0,08

Kveld, fastnett 0,08

Telenor Mobil 1,10

NetCom mobil 1,20

Oppstart mobil 0,20

Sverige 0,312

Storbritania 0,392

Nederland 0,392

Frankrike 0,392

Danmark 0,312

Finland 0,312

USA 0,392

Spania 0,392

Tyskland 0,312

Italia 0,392

Når jeg ringer mobil bruker jeg mobiltelefonen selvfølgelig siden jeg bruker Mobyson. Så de eneste faste utgiftene jeg får er fakturaavgift på kr. 15,-

Dette er klart et rimligere alternativ for meg en bare mobil.

http://www.ip24.no/

Jeg kommer nok ikke til å kutte ut fasttlf, istedet for mobil, men jeg kommer antageligvis velge telio.no som min leverandør som IP.

Vurderte også IP24 men Telio synest jeg er bedre, lavere priser til mob. 0.95

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...