NitroLr Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Er nybegynner i c++ og prøver å forbedre spørreprogrammet mitt på alle mulige måter. Så jeg lurte på om det fantes noen måte å få programmet til å velge en tilfeldig bokstav som blir svaret. while(tries>=0) { cout<<"\n\nGjett en bokstav, trykk så enter.\n\n"; cin>>riktig_svar; if (riktig_svar=='r') { cout<<"Gratulerer, du gjettet riktig\n"; cout<<"Snakk med meg for en ny runde.\n"; break; } else cout<<"\n\nDu gjettet feil.\n\n"; cout<<"Du har "<<tries<<" forsoek igjen.\n\n"; tries=tries-1; } if(tries<=0) cout<<"Beklager, du har brukt opp alle forsoekene dine."; Der er det som du kan se en bestemt bokstav... Lenke til kommentar
saboi Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 slå opp rand() og srand() Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Dette er vel en av de englebarna eierdegics som snakka om. Edti: Sånn endra til ----------------> ^. Og, god hølj ja(hørtes bonsk ut det). Endret 27. august 2004 av zirener Lenke til kommentar
søppel Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hehe - ja :] (eller det var vel egentlig eierdegics som nevnte det der) Lucifer var jo en engel en gang han også. (ikke at jeg tror på sånnt ..) God hælj! :] Lenke til kommentar
NitroLr Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Englebarn? Men stemmer vel det, er ikke så god at jeg begynner med OS og spill. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ..er ikke så god.. ..eller dum.. :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå