Gå til innhold

Netcom WAP på S65

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sitti her i en 1 time for å få WAP til å fungere på Siemens S65 med Netcom - uten at jeg får det til.

Fikk MMS til å fungere etter en liten stund, som så ut til å løse seg da jeg fjerna en SIM lås av ett eller annet slag, men sliter fremdeles med WAP og Internett (epost).

Noen som vet hva som er problemet og hva jeg kan gjøre? Jeg har vært inne på https://netcom.no/ota/ men allikevel fungerer det ikke (får server svarer ikke når den har stått lenge nok på wap'en)

Notat: Står at jeg har SW-version: 11, og P.-Date: 2004-08-11

Endret av nicop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la inn Telenor-innstillingene fra siemens-mobile.com, og det ser ut til å fungere.. WAP funker fint, MMS fungerer tilsynelatende fint, og jeg får aldri feilmeldinger når jeg sender meldinger, men de dukker aldri opp hos mottakeren.. Jeg har sendt både til andre Telenor abonnenter (inkludert meg selv) og NetCom abonnenter. Hvis jeg sender MMS fra en annen telefon så tar S65en min i mot.. Jeg har snakket med Telenor og de kan ikke se noe feil i sine systemer.. Noen ideer?

Lenke til kommentar

hmm, når du sier det så veit jeg neimen om jeg klarer å sende MMS, men Netcom har jo en tåpelig maks størrelse på 50kb, så hver gang jeg over dette sier den ihvertfall fra (nettverksfeil).

Skal teste mer om jeg virkelig får sendt MMS med netcom.

Forresten, så fikk jeg WAP GPRS til å fungere, merkelig nok stod det feil port på WAP profilen ("Surf & Fun", "Internett", "Valg", "Innstillinger", "Profiler", velg profil deretter "Valg", "Rediger"). Denne stod på 8080 men jeg satte den til 9201 og da funka det.

Lenke til kommentar

Send MMS til deg selv og se om den kommer frem. Det holder lenge med en MMS med bare tekst og ikke noe bilde/lyd. Jeg har snakket med både Siemens og Telenor i dag i til sammen over 1 time og ingen av de skjønte hva som kunne være feil, så nå er det feilmeldt til de som drifter MMS, men alt tyder på at det er telefonen som kødder det til siden mitt SIM funker fint å sende med i en annen telefon og ingen andre SIM funker å sende MMS med på S65en. Det som overrasker alle er imidlertid at jeg får beskjed på telefonen om at "1 MMS Sendt!".

Lenke til kommentar

Ok, merkelige greier.. har også SW11.

Kan du sjekke om du kan registrere brukerinnstillinger på MMS? Meldinger->Meldingsinnstillinger->MMS-oppsett->Brukerinnstillinger->Rediger (Left soft key).

På min telefon resulterer dette ALLTID i at telefonen henger seg og slår seg av.

Lenke til kommentar
Ok, merkelige greier.. har også SW11.

Kan du sjekke om du kan registrere brukerinnstillinger på MMS? Meldinger->Meldingsinnstillinger->MMS-oppsett->Brukerinnstillinger->Rediger (Left soft key).

På min telefon resulterer dette ALLTID i at telefonen henger seg og slår seg av.

Dette får jeg endret på og lagret, og den oppfører seg normalt etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...