Daniel-san Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Trykker formatere C: men så siern at windows er opptatt og slikt og at det ikke lar seg gjøre......hæææ ??? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har du WinXP CDen? Hvis ja, legg i den og følg veiledningen. Hvis ikke, reboot maskinen din til DOS og kjør format C: derfra Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Edit: sent ute Endret 26. august 2004 av cremaster Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 har winxp cd-n ja. Skal formatere c: for å ikke klusse til bios settings på det nye HK jeg skal sette inn....... Så etter jeg har satt inn det nye hk så skal Bios ornes først, deretter er det winxp sin tur, ja ? Lenke til kommentar
kimandre Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Falt litt ut her.. Hvorfor skal du formatere harddisken for ikke å kludre til BIOS?? Harddisken har da ingen påvirkning over bios.. den eneste som kan kludre til bios er hvis man endrer dem manualt selv.. Evt div spesielle programmer.. (??) Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Jeg skal bytte fra Intel til AMD, og en datadude mente det kunne ligge innstillinger på HD som kunne f*kke opp Bios på det nye Hovedkortet.......I dont know who to believe ! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg skal bytte fra Intel til AMD, og en datadude mente det kunne ligge innstillinger på HD som kunne f*kke opp Bios på det nye Hovedkortet.......I dont know who to believe ! Vil heller bli det motsatte......... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hard disken inneholder ingen muligheter til å kludre opp BIOS, så fremt at det ikke er ett virus som tar knekken på BIOS, men da er skaden allerede skjedd. Man kan også sette BIOS i proteced mode, som gjør at selv BIOS virsu ikke klarer å knekke den. Men Windows XP OS disk har ingen muligheter til å føkke opp BIOS! Det som er mest sannsynlig at denne dataduden mente var at når man bytter hovedkort så er det drivere til chipset, til nettverks kort, lydkort og andre innebygde enheter i hovedkortet. Ofte så har HK'er forskjellige ting i seg og det anbefales derfor en ren innstallasjon av OS'et når man bytter Hovedkort. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) what Det ligger igjen gamle HK-drivere osv. på disken så det beste er å formatere disken. ja... Disken formaterer du ved instal. av OS (med Win2K og XP-CDèn) Endret 26. august 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) what Det ligger igjen gamle HK-drivere osv. på disken så det beste er å formatere disken. ja... Disken formaterer du ved instal. av OS (med Win2K og XP-CDèn) Jepp,men husk og sette til og boote fra cd-rom/dvd rom i bios Endret 26. august 2004 av Shuttle Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Han sier jeg bør formatere ved hjelp av Win 98 diskett.......hm... Jeg har WinXp cd'n........etter jeg har formatert og orna bios så setter jeg inn cd'n ? Shit, mye greier her nå.... Endret 26. august 2004 av Daniel-san Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Aller først inn i BIOS, sett CD-rom som først boot device, boot opp med XP-cdèn, trykk enter når du får beskjed ved booting, følg etter instruks, lag partisjon på ca. 15GB for C: , formater og installer XP Resten av disken kan du formatere når XPèn er klar, Min kassa>behandle>diskbehandling>ny partisjon>formater... Endret 26. august 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Han sier jeg bør formatere ved hjelp av Win 98 diskett.......hm... Jeg har WinXp cd'n........etter jeg har formatert og orna bios så setter jeg inn cd'n ? Shit, mye greier her nå.... Still bios inn til og boote fra cd-rom/dvd rom og putt i xp plata og start du kan da formatere Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Okej. Snakkes folkens PC'n skal på reparasjonsbordet Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Aller først inn i BIOS, sett CD-rom som først boot device, boot opp medXP-cdèn, trykk enter når du får beskjed ved booting, følg etter instruks, lag partisjon på ca. 15GB for C: , formater og installer XP Helt enig! Godt sagt. Alt gjøres fra Win XP CD'en. Men prøv ¨boot med Win XP CD'en stående i, om PC'en "maser" om trykk en tast for å starte fra CD så gjør du det. Da slipper man å gå inn i BIOS. Men om du ikke får opp det med å trykke en tast så bør du sjekke BIOS boot rekkefølge. Min anbefaling er 1. Floppy drive (om man har). 2. CD-Rom/DVD-rom (alt ettersom). 3. hard disk med OS. Lykke til. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Flyttet til "Windows". "Hjelp, jeg skal ha ny PC" har ingenting med denne tråden å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå