mad_man@work Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har slitt i flere dager med å få kjørt opp en web server på ADSL linja mi nå! Får det ikke til å kjøre....Har disabla alt av firewall's bare for å teste om det fungerer da, men neeeeida....Bruker IIS...Har prøvd en annen server som jeg fant på download.com bare for å teste. Serveren fungerer perfekt på lokalnettet, men får ikke kontakt ut...Noen som har erfaring med dette? Har en thomsom 510 adsl modem som står som router med DHCP. Bruker no-ip.com. Har ikke vært så mye borti dette så alle svar motaes med takk!!!! Håper noen av dere har peil på dette.... Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har du sjekka med Telenor ADSL at de faktisk tillater det? Jeg hadde UPC før og de hadde stengt alle porter inn. Har nå Bluecom og server. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Sjekka nå, ingen porter stengt... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Sjekka nå, ingen porter stengt... Har du åpnet og videresendt porten i routeren din da? Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Såvidt jeg vet har jeg gjort dette, men er ikke sikker på om jeg har gjort det riktig... Noen som har erfaring med Thompson 510i ADSL modem? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Såvidt jeg vet har jeg gjort dette, men er ikke sikker på om jeg har gjort det riktig... Noen som har erfaring med Thompson 510i ADSL modem? Testet fra ekstern IP? Ikke sitt bak egen router og test via egen IP da dette feiler i mange tilfeller. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Testet fra ekstern IP?Ikke sitt bak egen router og test via egen IP da dette feiler i mange tilfeller. Nei, det har jeg ikke prøvd...kanskje en ide! Takker! Andre som har gode ideer? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Du må ganske enkelt bare forwarde port 80 på routeren (fra din eksterne IP til din IP'en til maskinen webserveren kjører på), så skal det være bare å tute og kjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå