Instict Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Jeg er nå rimelig nedfor. Slik henger det sammen. Jeg har en harddisk i maskinen som gjør livet surt for meg. Denne ser ut til å virke fint, men plutselig starter den å ødelegge filer/mapper. Det ender opp med at det meste ikke fungere. Det er en WD200. Denne har nå virket fint en stund. Men idag ville jeg flytte endel ting fra de andre harddiskene over på denne.. For å gjøre et forsøk på å sortere litt. Men da begynte den å ødelegge for meg. Slik at jeg ikke fikk tilgang til mapper. Og så får jeg beskjed "k:/ er skadet osv osv. kjør chkdsk" Men sist jeg gjorde dette (med /f) så "gjemte" harddisken endel av filene mine. I noe recovery. Så jeg lurer på om denne disken er ødelagt? Jeg har sendt den til reperasjon og fikk den tilbake med beskjed om at den funket + en regning. Hva kan jeg gjøre? PÅ forånd takk for svar. _____ edit: Det er nå flere harddisker som lager kvalme. Alle er over 120GB De andre funker fint. Er sikkert noe galt med systemet mitt. _____ Endret 29. august 2004 av Instict Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har du kjørt Diagnostic Utilities på denne disken for å få sjekket den? Last ned og prøv det. Du finner programmet på denne siden. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Har du kjørt Diagnostic Utilities på denne disken for å få sjekket den? Last ned og prøv det. Du finner programmet på denne siden. Skal gjøre det med engang jeg har kopiert alle filene fra denne disken over til en annen.. Så slipper den å "spise" de helt opp.. Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har du kjørt Diagnostic Utilities på denne disken for å få sjekket den? Last ned og prøv det. Du finner programmet på denne siden. Skal gjøre det med engang jeg har kopiert alle filene fra denne disken over til en annen.. Så slipper den å "spise" de helt opp.. I see, men problemet er vel at når du sendte inn disken din til rep, så kjørte de sikkert slike tester på den. Men det vet vi ikke, så det er lurt å kjøre den selv også. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Har du kjørt Diagnostic Utilities på denne disken for å få sjekket den? Last ned og prøv det. Du finner programmet på denne siden. Skal gjøre det med engang jeg har kopiert alle filene fra denne disken over til en annen.. Så slipper den å "spise" de helt opp.. I see, men problemet er vel at når du sendte inn disken din til rep, så kjørte de sikkert slike tester på den. Men det vet vi ikke, så det er lurt å kjøre den selv også. Jeg tror egentlig ikke de har "stress" testet disken. For det når disken har jobbet hardt. Og når windows vil sjekke den at det begynner å kødde seg.. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 tror jeg får sjekke den imorgen. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 diskene va ok. Kan det være win installasjonen? For det er KUN de diskene over 13xgb som skaper seg. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Nå har jeg skiftet til WIN_XP for å se om det gikk bedre... Men det gjorde det ikke. De funker fint når jeg bruker linux. Og mounter de. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 (endret) jeg har følgende hw speccs. amd xp3000+ abit hk. med 2 idë + 2idë/raid Kan det være at hk'et ikke tåler disker som er større enn 120gb ? For windows "skader" filene mine.. Jeg har nå insett at alt jeg hadde er gått tapt. Slik har jeg brukt IDE portene. WD80 - master WD120 - slave MSi CD-rom - master ingen slave WD250 - master WD250 - slave WD200 - master ingen slave Endret 29. august 2004 av Instict Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Mon tro om det ikke er noe med Windows XP ja... Er det ikke noe opplegg med støtte for disker over 130GB der. Gidder ikke søke i forumet for deg, men tror nok du finner en del om du leter litt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hva slags versjon av XP bruker du? Med eller uten SP1? Ikke-sp1-versjoner av XP har problemer med disker over 128 GB. AtW Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Kan nok stemme det ja. Legg inn Service Pack 2 du, bare hopp over SP1. Så skal nok verden smile til deg igjen. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Jeg har Service Pack 1, og har lagt til diskaxx.reg i registeret. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Kan nok stemme det ja. Legg inn Service Pack 2 du, bare hopp over SP1. Så skal nok verden smile til deg igjen. er ikke SP2 sånn "farlig" greie som driver å sletter program? Lenke til kommentar
Instict Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 døme på hva som skjer Sletter tapt filpostsegment 16956. Sletter tapt filpostsegment 16957. Sletter tapt filpostsegment 16958. Sletter tapt filpostsegment 16959. CHKDSK bekrefter indekser (trinn 2 av 3)... Indekskontroll er fullført. CHKDSK bekrefter sikkerhetsbeskriveren (trinn 3 av 3)... Kontrollen av sikkerhetsbeskriveren er ferdig. Korreksjoner er blitt utført på filsystemet. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 har nå prøvd å flashe bios. Men det virker som at den fortsatt ikke liker å bli brukt. Kan det være dårlige IDE kabler? Jeg har kjøpt runde kabler fra microplex. Desse funker fint på de andre diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå