Gjest Slettet-r6gABdmpo9 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvis man setter opp en "ikke standard" SSID og velger å slå av broadcastingen på denne kan man kalle dette "et sikkert nett"? Hva bør være minstekravet? Noen synspunkt" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Dette vil jeg kalle nivåene av sikkerhet slik. (Minst sikkerhet først) 1. Standard ssid, broadcast on. 2. Ikke standard ssid, broadcast on. 3. WEP 64-256, broadcast on. (WEP er cracket) 3. Ikke standard ssid, broadcast off. 4. WEP 64-256, broadcast off. 5. Broadcast on, WPA-PSK 6. Broadcast off WPA-PSK 7. Broadcast off WPA-Radius server. Kan sikkert diskuteres, men siste nivå er det som tilnå er sikrest. Lenke til kommentar
palh Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Dette vil jeg kalle nivåene av sikkerhet slik. (Minst sikkerhet først) 1. Standard ssid, broadcast on. 2. Ikke standard ssid, broadcast on. 3. WEP 64-256, broadcast on. (WEP er cracket) 3. Ikke standard ssid, broadcast off. 4. WEP 64-256, broadcast off. 5. Broadcast on, WPA-PSK 6. Broadcast off WPA-PSK 7. Broadcast off WPA-Radius server. Kan sikkert diskuteres, men siste nivå er det som tilnå er sikrest. 1 til 4 vil ta fra 1 sekund til 3-5 timer å komme inn på. Kun 5 -6 og 7 er de eneste jeg ville anbefale til andre. i tillegg til de sikkerhetsnivåene du legger frem her bruker jeg i tillegg mac sperrer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) 1 til 4 vil ta fra 1 sekund til 3-5 timer å komme inn på.Kun 5 -6 og 7 er de eneste jeg ville anbefale til andre. i tillegg til de sikkerhetsnivåene du legger frem her bruker jeg i tillegg mac sperrer. Helt enig, men det fordrer at kortet støtter WPA. Skal man ha trådløst i en bedrift er det helt klart at WPA mot en radius server er et minimum. Man kan jo øke sikkerheten på den serveren med f.eks. iris-scanner, fingeravtrykk, smartcard og andre fysiske nøkkler, men da snakker man om paranoia sikkerhet. Endret 28. august 2004 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Gjest Slettet-r6gABdmpo9 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 takker, men det er vel ikke vits i å forandrer SSID til en "ikke standard" så lenge man har broadcast på, SSID`en dukker vel opp under automatisk søk uansett...? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 takker, men det er vel ikke vits i å forandrer SSID til en "ikke standard" så lenge man har broadcast på, SSID`en dukker vel opp under automatisk søk uansett...? Det er ikke vanskelig å sniffe et trådløst nett og finne SSID`en så lenge det er trafikk på nettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-r6gABdmpo9 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 selv om SSID`en slått av?. Hva kan evt. fange opp selv om man har brannmur? Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 sett på mac adresse filter, innebygd i noen routere(webbasert) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå