GoodGoing Skrevet 26. august 2004 Rapporter Del Skrevet 26. august 2004 Hei, Jeg har kjøpt meg en ny dvd-brenner av typen Plextor PX712A. Problemet er samme som i denne tråden, nemlig at det blir bufferunderrun når jeg kopierer. Et forslag til løsning er å sjekke at den går på dma og ikke pio. Den eneste måten jeg vet å sjekke det på er i bios. Finnes det en annen måte? Uansett, i bios er det mulig og velge pio 0-4. Det er ikke noen mulighet til å velge dma, som det er på den vanlige cd-romen. Jeg har et Asus P4C800 hovedkort med siste bios og jeg har siste firmware på dvd-brenneren. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få den til å bruke dma? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. august 2004 Rapporter Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Min kassa>egenskaper>maskinvare>enhetsbehandling>IDE ATA/ATAPI> Primary/secondary channel>egenskaper>enable DMA Endret 26. august 2004 av jarmo Lenke til kommentar
GoodGoing Skrevet 26. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. august 2004 Takk så mye! Du kan gi deg selv et godt klapp på skulderen fra meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå