Gå til innhold

Får ikke riktig timings på minne

torsvb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kun en minnebrikke. Skal teste memtest.

Edit: Eller ikke. Har ikke diskettstasjon.. Skal finne Prime95.

Hjelper ikke mye med Prime95 hvis du ikke får bootet OS med de innstillingene som er relevante. Send heller mail/ring webshop'en du kjøpte den fra og spør om du kan sende den tilbake for testing...

Lenke til kommentar

Tja kan jo være mangt annet en bare minnet som er problemet i dette tilfellet, sjekk gjerne hk produsent sine hjemmesider og sjekk at kingston minnet er kompatibelt, i mange tilfeller så er det dette som er hovedproblemet.

En annen ting du bør gjøre er selvsagt å oppdatere bios til siste versjon, bruk By spd i bios mens du oppdaterer men test selvsagt at systemet er stabilt hvis ikke så kan du risikere en dårlig flashing.

Lenke til kommentar
Tja kan jo være mangt annet en bare minnet som er problemet i dette tilfellet, sjekk gjerne hk produsent sine hjemmesider og sjekk at kingston minnet er kompatibelt, i mange tilfeller så er det dette som er hovedproblemet.

En annen ting du bør gjøre er selvsagt å oppdatere bios til siste versjon, bruk By spd i bios mens du oppdaterer men test selvsagt at systemet er stabilt hvis ikke så kan du risikere en dårlig flashing.

Klokk ned til 100MHz HTT, sett timings til 3-4-4-10 og flash i vei...

Lenke til kommentar

Eller bruker angreretten og kjøper OCZ 1024 siden jeg har litt mer cash nå. Flashe BIOS uten diskettstasjon kan bli litt for innvikla for meg. :roll:

EDIT: Tar å kjøper en diskettstasjon jeg. Så får jeg testa det ihvertfall.

Endret av torsvb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...