Kenneth Dammyr Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Edit: På Kingston sine sider står det: Timing Reference: 2-3-2-6-1 at +2.6V. Det vil vell si at det burde være trygt å sette den til 2.7 ihvertfall? Da må det være noe galt. Hadde klaga jeg ass. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har kun en minnebrikke. Skal teste memtest. Edit: Eller ikke. Har ikke diskettstasjon.. Skal finne Prime95. Hjelper ikke mye med Prime95 hvis du ikke får bootet OS med de innstillingene som er relevante. Send heller mail/ring webshop'en du kjøpte den fra og spør om du kan sende den tilbake for testing... Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Ok, takk for hjelpen. Får sende en mail etterpå. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Tja kan jo være mangt annet en bare minnet som er problemet i dette tilfellet, sjekk gjerne hk produsent sine hjemmesider og sjekk at kingston minnet er kompatibelt, i mange tilfeller så er det dette som er hovedproblemet. En annen ting du bør gjøre er selvsagt å oppdatere bios til siste versjon, bruk By spd i bios mens du oppdaterer men test selvsagt at systemet er stabilt hvis ikke så kan du risikere en dårlig flashing. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Tja kan jo være mangt annet en bare minnet som er problemet i dette tilfellet, sjekk gjerne hk produsent sine hjemmesider og sjekk at kingston minnet er kompatibelt, i mange tilfeller så er det dette som er hovedproblemet. En annen ting du bør gjøre er selvsagt å oppdatere bios til siste versjon, bruk By spd i bios mens du oppdaterer men test selvsagt at systemet er stabilt hvis ikke så kan du risikere en dårlig flashing. Klokk ned til 100MHz HTT, sett timings til 3-4-4-10 og flash i vei... Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Eller bruker angreretten og kjøper OCZ 1024 siden jeg har litt mer cash nå. Flashe BIOS uten diskettstasjon kan bli litt for innvikla for meg. EDIT: Tar å kjøper en diskettstasjon jeg. Så får jeg testa det ihvertfall. Endret 28. august 2004 av torsvb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå