torsvb Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Kjøpte 1 stk av denne Kingston-brikken på Netshop for litt siden med opgitte timings på 2-3-2-6-1, men når den kjører på auto får den bare 2.5-3-3-8-?. Er det meningen at jeg må stille på dette selv? Står i feil rekkefølge i bios så jeg blir helt forvirra. Prøvde å stille alle ned til ca det de skal ha, men da rabla det for pcen. Har et epox-hk og AMD 64 2800+. Bilde av bios hvis noen kunne hjelpe meg med hva som skal stå på tras, trp og trcd osv. Endret 26. august 2004 av torsvb Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Den skal stå på "By SPD", ellers kan du fylle inn verdiene selv (de står i netshop-rekkefølge nedover, begynn på CAS# latency og fyll nedover). Edit: CAS# Latency = 2 RAS# to CAS# delay (trcd) = 3 Row precharge time (trp) = 2 Min. RAS# active time (tras) = 6 1T/2T memory timings = 1 Endret 26. august 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Sikker? (tras) går bare ned til 5.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Sikker? (tras) går bare ned til 5.. Bitteliten leif av meg Min. RAS# active time (tras) = 6 Row precharge time (trp) = 2 Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Prøvde disse timingsene, men da bare hang den seg på vei inn i windows.. CAS# Latency = 2 RAS# to CAS# delay (trcd) = 3 Min. RAS# active time (tras) = 6 Row precharge time (trp) = 2 1T/2T memory timings = 1 Noen som har noen ideér? EDIT: det jeg regnet med, men det virket ikke Endret 26. august 2004 av torsvb Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvilken spenning (vDimm) kjører du RAM'en på. Ustabilitet kan komme av mange ting, noen AMD64-systemer greier heller ikke å kjøre på samme (lave) timings som et Intel system. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Det synes jeg er dårlig av Kingston hvis det ikke går an å kjøre på de oppgitte timings. Da kan jo bare minneprodusenter si at de har 1-1-1-1 og selge som F... Hvis det er tilfellet da... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Det synes jeg er dårlig av Kingston hvis det ikke går an å kjøre på de oppgitte timings. Da kan jo bare minneprodusenter si at de har 1-1-1-1 og selge som F... Hvis det er tilfellet da... Jeg har sett noen plasser at produsenten av og til oppgir specs for AMD og specs for Intel. Kan ihvertfall prøve å sette "tras" opp til 7 og se om det går bedre (blir faktisk bedre ytelse i noen tilfeller). Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Er du sikker på at du har fått riktig minne? (sjekka at det står KHX3200A på de) I utgangspunktet hadde jeg gått ut ifra det, men en kamerat av meg som bestilte KHX3500K2 minne (fra en annen butikk vel å merke) fikk levert KHX3500AK2 minne. Når han kontakta butikken sa de at de ikke hadde det minne han hadde bestillt, så da sende han dem inn igjenn og fikk pengene tilbake... men tilbake til din sak, sjekk at du faktisk har fått riktig minne...ta det enkleste først Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Står KHX3200A/512 på utsiden av plast-eska brikken kom i.. Kan de ha lagt feil brikke i eska? Isåfall må jeg åpne pcen, og det er litt ork. Skal sjekke ut de andre tipsene nå. Edit: Dimm sto på 2.5V i Power Feature Bios, den kunne stilles opp til og med 2.8V tror jeg. Men jeg vet ikke om jeg tørr stille på den Endret 27. august 2004 av torsvb Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Tror de skal ha minst 2,6V, tror også at garantien holder opp til 2,7-2,8V. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Tror de skal ha minst 2,6V, tror også at garantien holder opp til 2,7-2,8V. Men volt instillinger vil ikke endre på timeingsa han får når det er satt til auto, eller har jeg missforstått problemet? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Han prøvde å boote med instillingene minnet er spesifisert til å kjøre på (stilte inn manuelt), men systemet ble ustabilt. Da kan han kanskje gi RAM'en litt mer spenning (vDimm) å leke seg med for å få systemet stabilt igjen. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Riktig. Når systemet sto på auto fikk jeg veldig høye timings, mens når jeg satte de ned manuelt ble det ustabilt med en gang. Prøvde å sette opp volten til 2.6 nå (som ikke kan stilles til auto), men fikk blåskjerm når jeg kom inn i windows. Vet ikke om jeg kanskje skal sende en mail til Netshop og spørre om hva jeg kan gjøre uten å miste garantien. Bytter heller inn minne enn å klokke det i stykker. Edit: På Kingston sine sider står det: Timing Reference: 2-3-2-6-1 at +2.6V. Det vil vell si at det burde være trygt å sette den til 2.7 ihvertfall? Endret 27. august 2004 av torsvb Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Sendte en mail til Netshop nå og hører hva de har å si om det, så får vi se. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Du må visst ha minst 2,6V på vDimm (ifølge Kingston) så da kan du kanskje prøve 2,7 i samme slengen. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Jeg gir opp. Prøvde på 2.8V som er maks, men får blåskjerm med en gang jeg kommer inn i Windows med oppgitte timings. :/ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har du prøvd memtest86 for å sjekke om minnebrikkene har feil?? Har du prøvd å boote med kun én og én brikke?? Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Har kun en minnebrikke. Skal teste memtest. Edit: Eller ikke. Har ikke diskettstasjon.. Skal finne Prime95. Endret 27. august 2004 av torsvb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå