ggp Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Jeg spiller et spill som heter Counter Strike, jeg vil lage en "fragmovie" av spillet, så brukte jeg mpeg som format, men jeg syntes kvaliteten ble litt svak, noen som vet et bra format, men ikke tar så veldig stor plass ... Takker får svar Endret 27. august 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Har du høy-kvalitets opptaf fra f.eks. FRAPS, og vil lage dette om til et format som har god kvlitet pr. størrelse? Da annbefales selvfølgelig DivX eller XviD. Mye det samme for din del, som ikke er ekspert, så gå med DivX siden det er enklest å bruke, og det mest mainstream av de to. Da får du en god del bedre kompressjon enn MPEG2. Kodeket finner du på www.divx.com Husk også: - Å komprimere lyden også, og ikke bare bildet. Om lyden er ukomprimert vil den ta masse plass i filen! - Å finne en god balanse mellom bitrate og oppløsning. For mye av det ene og for lite av det andre gir det u-optimal kvalitet for den plassen du bruker. - Bruk B-frames, alltid ^_^ - Encode filen med 2-pass, variabel bitrate. Det er vel det viktigste å huske på... Har du flere spørsmål så bare spørr, jeg holder på med mye video-komprimering og slikt for en irc-kanal jeg driver, så jeg har en del erfaring med dette. -Stigma Endret 26. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
ggp Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Mm, men jeg bruker IKKE fraps, jeg lagrer hele filmen inn i bilder, så over til et program som heter videomach, jeg lastet ned dennedivX codecen men video mach fant den ikke, hvor finner jeg den andre ? Xiv eller .... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Legger den inn som bilder? .. Hvordan gjør du det fra CS? Tror ikke jeg helt forstår hva du egentlig mener med dette. Vel, uansett kan du laste videoen/bildesekvensen inn i et freeware program som heter VirtualDubMod (www.doom9.net). Herfra kan du encode videoen med DivX eller XviD (eller hva som helst annet codec du vil bruke). Det kan dog kanskje være litt avansert for en newbie-bruker... Om du har mulighet til å gi meg hele råmaterialet, så kan jeg gjerne gjøre alt som har med encoding for deg, og bare levere ferdigproduktet etter dine spesifikasjoner. Det tar meg ikke så mye tid, og jeg har lang tids erfaring med akkurat dette. Spørsmålet er jo seff om du har båndbredde nok til å gidde å gi meg råmaterialet som skal encodes. -Stigma Endret 27. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Først lagrer du det bare i AVI, tror det er det øverste eller nederste alternativet. Så bruker du for eksempel Vegas eller Adobe (ettellerannetfilmprogram) og WinRar for å komprimere filmen etterpå. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Flyttes til videoredigering då det passer bedre der. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 http://virtualdub.sf.net <- VirtualDub http://roeder.goe.net/~koepi/xvid.shtml <-- XviD build for Windows Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Først lagrer du det bare i AVI, tror det er det øverste eller nederste alternativet. Så bruker du for eksempel Vegas eller Adobe (ettellerannetfilmprogram) og WinRar for å komprimere filmen etterpå. winrar? lol! Greit nok det er kompressjon, men det er nok neppe helt det han er ute etter =) ggp: Venter å høre fra deg om du har mulighet tilå bare sende det over. Hvis ikke så får jeg bare lage en enkel steg-for-steg guide. -Stigma Endret 27. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå