Gå til innhold

Overklokking av 2500+, nesten i mål men ikke helt.


Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkurat gått til anskaffelse av Thermalright SP-97 med denne vifta som anbefalt av en bruker her på forumet.

 

Maskin spec er som følgende:

 

Cpu: AMD 2500+ (baraton)

Hovedkort: Abit AN7

Kabinett Antec Sonata med 2 120m kab vifter.

Minne: 2 x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) i dule channel mode.

 

 

 

Har startet min overklokking og komet meg til 195x11, går jeg over dette stopper Windows å loade rett før login screenen. Noen forslag til hvordan jeg skal komme videre,? vill opp i 200 FSB. CPU-en ligger på 32 grader i skrivende stund.

 

Hvilke timings bør jeg sette på dem? Er som holder igjen kansje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjøre maskinen stabilt som en 3200+, økte vCoren til 1.72 eller noe rundt der.

Tempen ligger nå på 33 grader så det må vell være bra :D

 

Så litt på minne settingene i BIOS og er som dette.

Row-Active delay 5

Ras-to CAS delay 2

Row prechange delay 2

CAS-Latency 2.5

 

Bør jeg gjøre noe med disse innstilingene?

 

Jeg får nå 10645 3Dmarks i 3Dmark01SE med et Radeon 8500, men jeg venter et PowerColor Radeon X800XT Platinum Ed i posten i løpet av et par dager.

 

Hvor mange 3d marks tror dere jeg får når det er installert i maskina?

Lenke til kommentar

Heisann jeg sitter også med en AMD prosessor Athlon xp 2500+ og et hovedkort som heter Asus A7N8x Deluxe. Har såvidt begynt å klokke den, men vet ikke helt hvordan jeg skal sdtarte.

 

Har normalt 37-40 grader i pcen, men det er et lite problem jeg kan ikke stille på V-core justeringa, i doss eller windows xp. Hva skal jeg gjøre med dette??

 

jeg klokker med et lite programm ved navn 8rdavcore-0.8.8-dev3 er dette stabilt nok, eller kan dere hjelpe meg til et klokke system i Dos:D

Lenke til kommentar

Heisann jeg sitter også med en AMD prosessor Athlon xp 2500+ og et hovedkort som heter Asus A7N8x Deluxe. Har såvidt begynt å klokke den, men vet ikke helt hvordan jeg skal sdtarte.

 

Har normalt 37-40 grader i pcen, men det er et lite problem jeg kan ikke stille på V-core justeringa, i doss eller windows xp. Hva skal jeg gjøre med dette??

 

jeg klokker med et lite programm ved navn 8rdavcore-0.8.8-dev3 er dette stabilt nok, eller kan dere hjelpe meg til et klokke system i Dos:D

Lenke til kommentar
Heisann jeg sitter også med en AMD prosessor Athlon xp 2500+ og et hovedkort som heter Asus A7N8x Deluxe. Har såvidt begynt å klokke den, men vet ikke helt hvordan jeg skal sdtarte.

Les gjenneom noen tråder her og forumet og guidene på www.overklokking.no

Forstår du ikke noe av det vil jeg anbefale deg å ikke prøve å overklokke.

Du mister all garanti ved å gjøre det og hardware kan lett bli ødelagt.

 

jeg klokker med et lite programm ved navn 8rdavcore-0.8.8-dev3 er dette stabilt nok, eller kan dere hjelpe meg til et klokke system i Dos

 

Slikt stiller du på i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...