OlaML Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har tenkt å kjøpe meg nytt skjermkort i løpet av en mnd eller to, heller mest mot 6800GT men ikke bestemt meg ennå. Det jeg lurer på, og beklager hvis akkurat dette er postet før (fant ingenting på søk), er om det er mulig å koble viftestyring på 6800GT / x800 Pro kortene? Jeg er litt pirkete på støy og min Aerogate II har vært veldig flink til å holde CPU- og to case-vifter i sjakk uten at temperaturene øker noe sørlig. Er dette også tilfelle på de kortene? Hvis jeg reduserer rpm, kan jeg vente et saftig hopp eller en liten økning i temp? Noen som har erfaring med akkurat dette? Er det to eller tre ledere på viften(e)? Har det noe å si? Om reduksjon i rpm øker temp mye, er det jo greit å kunne skru viften ned når maskin skal stå på over natten e.l. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Mitt 6800GT ble rundt 74 grader varmt på load med orginalkjøleren. Så jeg tror ikke det hadde vært noe lurt å redusert viftehastigheten. Men det er jo bare å kjøpe en nVidiaVGA Silencer å montere på. Kjøler veldig bra og støyer ikke noe. Ble overrasket over hvor stille den var. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Bra tips, takker. Var jo ganske billig også. Kanskje man kan bevisst velge et godt kort med litt dårlig/billig kjøling hvis man skal sette på VGA Silencer uansett? Lenke til kommentar
Frozk Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Mitt 6800GT ble rundt 74 grader varmt på load med orginalkjøleren. Så jeg tror ikke det hadde vært noe lurt å redusert viftehastigheten. Men det er jo bare å kjøpe en nVidiaVGA Silencer å montere på. Kjøler veldig bra og støyer ikke noe. Ble overrasket over hvor stille den var. Bare lurer på hvilken 6800GT du har? Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Bare lurer på hvilken 6800GT du har? Står "POV GeForce 6800 GT" i profilen hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå