Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av shellkonto

Anbefalte innlegg

Har planer om å skaffe meg en shellkonto til bruk av IRC boter, og har derfor sett litt rundt på nettet etter gode shelltilbydere.

Har sett på shells.no som skal være en side med omtaler av leverandører i det norske shellmarkedet, men denne siden er visst ganske død, og har ikke vært oppdatert på evigheter.

En venn av meg anbefalte Monolith Networks pga rask og stabil linje og server.

Noen her som kjenner til dem, eller har andre leverandører de kan anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan

Monolith har vært stabile inntil for en uke eller to siden hvor de har hatt større problemer med ddos o.l mot deres servere. Selve linjen og hardware er det ikke noe å utsette på. Når det gjelder ddos er det vel ingen leverandører som kan garantere at dette ikke vil skje mot dem da det "alltid er noen" som kan finne på å gå sammen og ødelegge. Typisk drone angrep fra x antall maskiner over hele verden.

Alt i alt er jeg fornøyd med Monolith. En annen leverandør jeg har vært veldig fornøyd med er gode gamle norske www.multinet.no som har kurrante priser og greie oppetider. De har 2 servere, eggis og eggbert:

eggis: 1:59am up 106 days, 12:29, 2 users, load average: 0.04, 0.04, 0.05

eggbert: 2:00am up 266 days, 13:27, 4 users, load average: 0.12, 0.17, 0.14

Boter på begge disse har hatt sammenhengende oppetid på en server på efnet på over 30 dager. Skal ikke klage :)

Er det andre leverandører i øvre Europa du lurer på får du spørre.

Lykke til

Lenke til kommentar

Tusen takk for bra svar. Etter å ha lest dette, og forhørt meg litt rundt på IRC, har jeg bestemt meg for å bestille hos Monolith Networks. Snakket med en av de ansvarlige der på IRC, og han virket veldig hyggelig og serviceinnstilt.

Takk igjen for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...