Gunfreak Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 etter mye slit har jeg endelig fått varmeproblemet mitt under kontorl. kjøpte Vulcano 12, og nå kommer aldrig cpu tempen over 30C. men når jeg skal teste pc'n i 3dmark 01 og 03 slår pc'n seg av etter noen minutter, i 01, slår den seg av mitt i den delen med en flyvende drage, i 03 slår den seg av mitt i den Space marine tingen, har nye drivere på ALT. lyd kort, 3dkort, DX9c osv. specsene mine er. Xp 3000 @ 2100mhz Ati 9800 pro 1500 MB TwinMOS ram Audigy 2 siden dette skjer mitt i 3dmark er det vel noe med 3dkortet? takker for hjelp Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Høres fortsatt ut som et varmeproblem. Ting som kan bli varme er ram, skjermkort og i visse tilfeller chipset. 3Dmark varmer opp hele pcen ganske bra Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvilken os har du, og det kan være at rammen din ikke takler så aggresive instillinger som du kanskje kjører. Last ned Prime95, det finner ut om du har problemer med cpu eller minnet. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvilken os har du, og det kan være at rammen din ikke takler så aggresive instillinger som du kanskje kjører. Last ned Prime95, det finner ut om du har problemer med cpu eller minnet. Har du noengang prøvd Prime95? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 bruker Xp. syns det er rart, Rome: total war demoen henger seg noen ganger også, skal teste den prime95 tingen, takk for tipset. skal teste noen andre spill også. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) mulig det kan være powersuply'en som ikke leverer nok strøm til komponentene dine, for å bekrefte/avbekrefte dette burde du si litt om hvilken strømforsyning du har og evnt. hvor mange harddisker, cd/dvd-rom og kabinettvifter du har. Last gjerne ned et program for å sjekke hva spenningene ligger på ved idle/load PC Alert 4 f.eks Edit: kan være feil på en minnebrikke og, prøv en eller to minnebrikker plugget i hk'et om gangen for å se om den krasjer i spill/tester da og Endret 26. august 2004 av kjaks Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvilken os har du, og det kan være at rammen din ikke takler så aggresive instillinger som du kanskje kjører. Last ned Prime95, det finner ut om du har problemer med cpu eller minnet. Har du noengang prøvd Prime95? prime er for å finne primtall, men det brukes av de fleste overklokkere for å sjekke om man får 0 errors. Da er ram og cpu komm. i orden og stabil. søk å se Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Selg den og kjøp deg ny! Da er du kvitt problemet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 har en 360W har 1 harddisc 1 cd brenner 1 Dvd spiller 3dkort lydkort nett kort, har 3 vifter i kabinettet, men de er koblet rett til strøm nettet, og går ikke igjenom strømforsyningen. det burde være nok power, Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 har en 360W har 1 harddisc 1 cd brenner 1 Dvd spiller 3dkort lydkort nett kort, har 3 vifter i kabinettet, men de er koblet rett til strøm nettet, og går ikke igjenom strømforsyningen. det burde være nok power, Jeg har en kompis som hadde samme symptomene som du. Maskinen slo seg plutselig av under belastning (spesielt i spill). Han bytta fra en 350W PSU til en 400W og da forsvant problemene. Han hadde heller ikke spesielt mye installert i maskinen. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) jeg har noe av de samme komponentene som du, og en chieftec 360W.. den tok kvelden to dager etter jeg byttet ut komponentene i kabinettet med et nytt 64 bit system. En midlertidig løsning ble å koble fra alt "unødvendig" som vifter, cd-rom/dvd-rom og to av mine harddisker(ikke de to strømkrevende Raptorene som os ligger på, men to WD80gb), først da ble pc'en stabil og fungerte som den skulle. Nå har jeg en Enermax Noisetaker 470W, og jeg har aldri hatt et så stabilt system før. Endret 27. august 2004 av kjaks Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg blir litt forundret over det jeg leser ang. forslag om større psu. Det er grusomt usansynlig at 360w chieftecen leverer for lite strøm til det utstyret du har. Du kan godt prøve en annen psu for å sjekke om din er defekt, men at du skulle trenge større er tull og tøys. Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg blir litt forundret over det jeg leser ang. forslag om større psu. Det er grusomt usansynlig at 360w chieftecen leverer for lite strøm til det utstyret du har. Du kan godt prøve en annen psu for å sjekke om din er defekt, men at du skulle trenge større er tull og tøys. Det er slett ikke usannsynlig. Kobler man f.eks. for mange enheter på en rail/kabel kan fort PSUen takke for seg. I teorien skulle 350W være mer enn nok, men praksis viser seg å være annerledes enten det gjelder fabrikasjonsfeil eller for høy belastning. I kompisen min sitt tilfelle var det uten tvil PSUen da maskinen malte som en katt etter oppgradering til 400W. Han byttet forøvrig fra en 350W Chieftec POS. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 prøvde å dra ut kontakten til cd brenneren, skjedde ikke så mye, kom til den delen med hun dama som banker troll før den låste seg. så jeg vet ikke om det er et tegn på at de kan ha noe med psu'n Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 prøvde å dra ut kontakten til cd brenneren, skjedde ikke så mye, kom til den delen med hun dama som banker troll før den låste seg. så jeg vet ikke om det er et tegn på at de kan ha noe med psu'n Husk at brenneren ikke trekker mye strøm hvis den ikke er aktiv. Uansett bør du sjekke med en annen PSU hvis du har mulighet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 har egentlig ikke det, og kabinettet har egentlig plass til 2 psu'r. men siden det har vert litt fjøsmekk er det bare plass til 1 og en halv psu der. så hvis jeg finner en liten psu, på 100w eller noe, og lar den ta noen av tingene som hardisken cpu vifta og en av cd tingene. og lar den 360W ta seg av hovedkort og alt det som følger med der, ville det funke? Lenke til kommentar
MordiMordi Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Prøv å fjerne AGP driveren. Jeg hadde lignende problemer som deg(Maskinen min rebootet i spill også) og det var agp driveren som skapte konflikt. Jeg fjernet agp driveren og da funket alt helt knirkefritt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 med litt flaks har stefaren min funnet en PSU på jobben, og da bruker jeg den til å ta noe av støyten, fester jeg eks. 3dkortet og en hardisk pluss en av cdspillerne, skulle det lette arbeidet litt på den andre psu'n Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) nå har jeg skaffet en 200W psu, jeg koblet hardisken, 3dkortet, og en av cd spillerne til den, og lot resten være kobblet til den andre 360W psu'n kjørte igang 3dmark 03, og den kom til de troll greiene igjen, men denne gangen fikk jeg en feilmelding som gikk noe som dette: VPU recover. has resett youre graphic accelerator, because it didn't respond as a graphics driver. det var noe ca. sånn den meldingen så ut. noen som har peil på dette? Edit: dette er det som står: VPU Recover VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands. Please tell ATI Technologies about this problem. The generated error report contains only system information such as driver version, AGP settings, graphics frame buffer size etc. that will be used to analyze the problem. This report wll be treated as anonumous. Send error report Don't send Endret 27. august 2004 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Jeg har: 1 DVD-spiller 1 DVD-brenner 3 hardisker (kontrollkort ) 1 skjermkort 1 lydkort 4 vifter På en PCU (er ikke helt sikker på strømstyrken) jeg måtte lodde på flere strømutak på ledningen for å få plass til alt. Og med et 5.1 suround sa bruker pc en ganske mye strøm. Men ingen strøm problemer med det ( untatt at jeg måtte flytte suround til en annen kontakt fordi den ikke klarte å levere nok strømm) bra det ikke er jeg som betaler betaler strøm regnigen Endret 27. august 2004 av Slettet-lQle7N2M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå