zypher_ut Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Hvordan gjør man dette? Det jeg skal gjøre er å ha en loop gående så lenge et tall ikke er mellom 1 og 3... Jeg er helt fersk i java, så prøv å forklar "nybegynnervennlig" - zyp Endret 26. august 2004 av zypher_ut Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 da kan du skrive: while( ! ( 1 < tall < 3 ) ) { } den leser den innerste parantesen først, og ser at aha, tallet skal være mellom 1 og 3 (ikke 1 eller 3)... Så ser den ! og inverserer, altså tar motsatt. evt. while( tall < 1 && tall > 3) fungerer akkurat like bra. Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Tusen takk! Edit: Den første funka ikke, fordi den sa at man ikke kan gjøre sånn med en int/boolean. Den andre gjør ikke helt det jeg er ute etter, for så vidt jeg skjønner så sier den at tallet er mindre enn 1 og større enn 3.. det går jo ikke an? Endret 26. august 2004 av zypher_ut Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 For å ta deg helt bokstavelig, det er bare ett tall (2) mellom 1 og 3. Du mener enten at tallet ikke er 1, 2, eller 3; eller du tenker på float? Hva med denne? while ((tall < 1) || (tall > 3)) ; Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) while ( tall < 1 | tall > 3) {} EDIT: Var visst litt for sen der, ja Endret 26. august 2004 av anderlin Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 while( tall < 1 && tall > 3) mente selvfølgelig while (tall<1 || tall > 3) og jeg gikk egentlig ut ifra at det var flyttall her, hvis ikke er det jo bare while tall != 2.... at den første ikke funka synes jeg er litt rart, men mulig den må være double kanskje? Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Takk for alle svar! Jeg mente så klart et tall mellom 1 og 3, MED 1 og 3. Nå funker alt i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå