tejas Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har et TI 4200 kort hvor vifta er (nesten) gåen på. Vifta burer og går ujevnt.... Til sitt bruk fungerer kortet utmerket, så jeg har ikke behov for å bytte det ut. Finnes det en grei løsning for å bytte vifta ev. sette på en vifteløs kjøleribbe? Pc'n blir i hovedsak brukt til web og videoredigering. Noe spilling blir det oxo... Noen som har noen tips? mvh Tejas Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 De fleste TI4200 kommer med vifte, så det kan fort bli for varmt. Anbefaler deg å bare bytte vifte på kortet. Lenke til kommentar
chil Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) har et gforce 2ti kort som vita er gåen, Dem bråka som et fly så jeg nappa ut kontakten, kortet blir H.... varmt men fungerer helt fint.. kan ikke garantere at et g4ti kort vil reagere på samme måte. Uansett surt å svi av 200kr+ frakt på ei kjøleløsning til et kort som er verd 500 spenn Endret 26. august 2004 av chil Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Anbefaler deg at du finner deg en svær passiv kjøleribbe og monterer den, eventuelt bruker artic silver lim, og tilpasser det hele med en 80mm vifte som ikke kan høres. Fungerer utmerket i di fleste tilfeller og kjøler mye bedre enn den jalla kjøleren som er på kortet. Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Du kan jo kjøpe denne kjøleribben, lydløst og billig! http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har du ikke noe imot å bytte til ny kjøleløsning med vifte er denne mer enn god nok http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CCBA4P Skal du ha vifteløs kjøling bør det jo nevnes at microplex har et knalltilbud på denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP Lenke til kommentar
tejas Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Kan denne være et alternativ? http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...agerantall=10pl Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har et TI 4200 kort hvor vifta er (nesten) gåen på. Vifta burer og går ujevnt.... Til sitt bruk fungerer kortet utmerket, så jeg har ikke behov for å bytte det ut. Finnes det en grei løsning for å bytte vifta ev. sette på en vifteløs kjøleribbe? Pc'n blir i hovedsak brukt til web og videoredigering. Noe spilling blir det oxo... Noen som har noen tips? mvh Tejas Hadde samme problem med mitt gamle MSI TI 4200 8X, demonterte ribbe og vifte, gjorde rent og ga vifta en liten dråpe symaskinolje, før jeg monterte alt sammen igjen. Funka for meg... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg sendte mitt kort inn til Komplett, og fikk et nytt tilbake. Da var viftebladene ødelagt (hadde faktisk knekt av seg selv). Lenke til kommentar
sete Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har du prøvd å smøre vifta/lageret med litt olje? Lenke til kommentar
tejas Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Det enkle er ofte det beste.....Har jeg ikke hørt det i en reklame??? Takk for gode tips Har demontert kjølinga en gang før, men tenkte ikke engang tanken på at det går ann å prøve med litt symaskinolje Det skal ihvertfall prøves nå.... nok engang - Takk for hjelpen. (funker ikke det har jeg nå flere linker å se nærmere på ) Lenke til kommentar
tejas Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Som anbefalt - så utført Demontert, rengjort, OLJET: Voila! Nå går vifta som aldrig før. Takk for godt tips Takknemlig hilsen Tejas Lenke til kommentar
sete Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Det var fint å høre at det gikk bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå