lobster Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Jeg skal installere OpenOffice på Suse 9.1. I windowsverdnen har man typisk Program Files/OpenOffice.. Hva er "riktig" sted å legge installasjonen til på Linux? Den komme default opp med /home/bruker/OpenOffice. (Det hadde vært flott om noen svarte raskt da jeg er ett klikk unna installasjonen) hehe Endret 26. august 2004 av lobster Lenke til kommentar
ratix Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 statiske programmer ligger vanligvis i /opt Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Dette er hvordan jeg gjorde det når jeg innstalerte den (utenom portage) i gentoo. Jeg vil tro at det funker med suse også. Jeg startet, som root, innstalasjonscriptet med optionen -net. Så om jeg har en console i mappen der innstalasjonscriptet ligger så blir det ./setup -net Da får du muligheten til å innstlaere oo.org "system wide" og ikke bare for din bruker. Akkurat menyvalgene husker jeg ikke, men jeg valgte uansett å så innstlaere den i en mappe i /opt/. Så etterpå kjører jeg innstalasjonscriptet som en vanlig bruker og uten -net. Man får da flere valg, jeg velger da den jeg tror kalles workstation, hvor den bare legger en ca 1,5mb i din hjemmemappe, som er konfigurasjonsfiler og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå