Gå til innhold

Bytte av hdd, stor forskjell mellom 4200 og 5400?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg for noen uker siden en brukt bærbar.. og den har en ussel 10 gb IBM Desktar disk med 4200 o/min.. den bråker.. og er treg.

Derfor bestillte jeg denne:

HT-DK23FB-40

Harddisk 40.0GB IDE 5400RPM 2.5" ATA-5 8MB 13mS 9.5mm Travelstar DK23FB

Vil jeg merke noen forskjell egentlig? noen som har erfaring med den disken?

Har også kjøpt 128 mb ram til av denne typen:

128MB-PC133 SODIMM

Memory 128MB SODIMM PC-133 Original 144Pin

Har bare 128 mb PC100 ram fra før av.. og jeg regner med at jeg vill merke god forskjell.. kjører win 2000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig dårlig tråd. Men siden det er lite forskjell om du har et par hundre rpms mer så merker du lite forskjell. Det du vil vil kanskje merke er at du nå får 8 mb cache å ikke 2 som er standard på gamle disker. Går litt kjappere for di som kjører O/S på disken ;) men hvorfor ikke bare kjøpe en nyere laptop å oppgradere laptop har jeg lite troen på viss det er å spare penger du tenker på ;)

Lenke til kommentar

dårlig tråd? er bare noen enkle spørsmål.. ikke noe mere.. slik at jeg evt kan få gjort noe med bestillingen visst det bare er tull..

Men tilbake til saken.. har høvelig god erfaring med pc`er og stasjonært.. men heller lite med bærbart.. og jeg vet at 8 mb cache hjelper på til os og disker som skal brukes konstant og flytte mye filer.

Og du spørr hvorfor jeg ikke bare kjøpte en nyere laptop.. jeg trenger ikke en nyere laptop.. skal bare skrive å høre på musikk.. og da giddet jeg ikke å betale så mye for selve maskinen.. som har en høvelig cpu, men litt liten diskplass og minne.. er mye greiere å oppgradere sånnt etterhvert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...