eirikJO Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvordan får jeg samba til å starte automatisk når jeg slå på pc'en? Jeg har fedora og for å starte samba må jeg skrive: /etc/rc.d/init.d/smb start Lenke til kommentar
mikis Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 - Kjør system-config-services - skriv root passordet - kryss av smb - lagre endringer Nå vil smb starte som en service Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Skal dette ligge under "rød hatt" (start meny) - systemverktøy? Jeg finner nemlig ikke noe som heter services i menyen.. Lenke til kommentar
mikis Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) du finner den under: system settings -> server settings -> services eller så kan du kjøre system-config-services fra et shell det er også mulig at programmet ikke er innstallert... Endret 26. august 2004 av mikis Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 selvom jeg bare er 20% god på linux, er jeg 100% sikker på at jeg ikke har det installert. Jeg har installert apt-get pakkesystem, så det kan vel legges inn der i fra..? Hva skal jeg da søke etter? forsøkt system, system config og config services. Lenke til kommentar
mikis Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Gjør dette i et shell (du må være root): apt-get update så skriver du: apt-get install system-config-services Du kan også innstallere programmet fra en av Fedora CD' ene Endret 26. august 2004 av mikis Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 setter stor pris på hjelpen du gir meg! apt-get install system-config-services eller system-config service eller system config services eller system config service gir alle Couldn't find package system. Apt-get update funket fint. Lenke til kommentar
mikis Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Har du Fedora CD'ene? Hvis du putter inn CD 1 vil installasjonprogrammet starte automatisk eller kjør programmet: system-config-packages Endret 26. august 2004 av mikis Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Aha.. Der har vi det... Sorry, men jeg glemte å si at jeg har fedora core 1, dersom det har noe å si? Men det heter ihvertfall redhat-config-services. (tror jeg). Tusen takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
mikis Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 ok, det er system-config-services i Fc2. Bare hyggelig å hjelpe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå