Gå til innhold

V-sync, GL extension, Tearing.


Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet en del om at jeg har problem med:

når jeg beveger meg horisontalt blir vertikalte streker delt opp(litt "lagging").

 

Har nå funnet ut litt mer om mitt problem etter å ha

målt bilder pr. sek.

 

Etter måling i RTCW ligger bilde- oppdateringsfrekvensen på 90, selv om jeg har v-sync på og skjermen min ikke klarer mer en 75HZ. Hvorfor virker ikke v-sync ?

 

Hvis jeg slår av GL Extension i RTCW viser måling at den da holder seg på 75 bilder pr sek., altså samme som HZ på skjermen. Hva er dette ?

 

Dette er jo Tearing, men hvorfor fjerner ikke v-sync dette problemet ?

 

Kjøpte meg en ny skjerm i går, den klarer 120hz i 1024x768, da løste problemet seg. Men hvis jeg øker oppløsningen og HZ på skjermen kommer på 85 HZ er problemet der igjen...selvfølgelig kan jeg kjøre 1024x768 hele tiden, men vil gjerne ha muligheten til ha høyere oppløsning.

 

Så hvordan få v-sync til å virker ?

 

Når det gjelder i Direct 3d viser måling på bilde i sek. i f.eks. NHL2002 at den ligger på 50. Her har jeg litt hakking/lugging. Er 50 for lite ? Er dette derfor det lugger ? I så fall hvorfor kommer jeg ikke høyer i D3d når jeg ligger stort sett på 90 i OpenGL ?

 

Håper noen har noen gode råd !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, der sa du noe...glemte det.

 

Har prøvd disse kortene:

GF2 200MX, GF3 Ti200, GF4 440MX + et fra Hercules

 

Prøvd på 5 PC: AMD1ghz+abitHK, AMDxp1600+msiHK, AMD1700+abitHK, P4+abitHK, p4+msiHK

 

OS winXP

 

Alle drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...