Gå til innhold

Spørsmål rundt iPod

Anbefalte innlegg

No har eg endelig bestemt meg for å kjøpe iPod..men det er en del ting eg

lurer på rundt..hadde vore fint å fått litt hjelp

Det står mellom 20gb og Mini-en

-Kva slags bør eg velge?Med tanke på design og brukervennlighet.

-Følge det med usb2 kabel på både minien og 20gb versionen når enn bestille frå Apple.com?

-Følge det med sann ladar så man kan lade den i ei vanleg stikkontakt?(Har ikkje pc heime..skal legge inn på sangar hos ein kamerat)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger med både USB og støpesel + firewire til G4. Trenger litt mer informasjon om bruksområde, musikksamlingen din osv. før jeg kan si hvilken som er best. Men det jeg sier til alle er at 500 kroner (mellomlegget mellom de to) er veldig lite for 16 gb.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa så langt!

Eg har nokon spm. til:

-Er det vanskelig/tar det lang tid å begynne å legge inn på musikk?

-Er tastane gode?

-Eg las ein plass at bakflata på 20gb/40gb blir lett skitten og ser stygg ut. Er det sant?

Ein positiv ting med å kjøpe 20gb no, er at eg for gratis inngravering. Noko anna positivt i forhold til minien?(anna enn at den har større lagringskapasitet)

Noko positivt i motsatt retning?

Takk for god hjelp!

Lenke til kommentar

Det er veldig lett å legge til musikk i Pod. Bare å koble til via USB eller Firewire og oppdatere sangene fra iTunes-biblioteket.

Tastene er mye bedre enn på G3, spør du meg.

Du bør kjøpe et etui, som jeg gjorde. Dette fulgte med på G3, men nå er det ekstrautstyr. Det avhenger av hvordan du behandler den. Min er fortsatt strøken, men hvis du er uforsiktig kan du lett få riper og merker.

Om gravering er en god ting får du vurdere selv. Bare husk at du muligens skal selge, da er det nok ikke mange som er interessert i å kjøpe en iPod med gravering.

iPoden har også et større display og større knapper/rulleflate, så om du ikke har små jentefingre, så er iPod behageligere.

iPod Mini har fordelen med å være mindre, noe som gjør den lettere å løpe med, eller å gjemme den i innerlommen osv.

Lenke til kommentar

Med mindre du skal bruke Ipod'en din som ekstern hd, ville jeg gått for Mini. Da har du pluss til ca 700 sanger, og tro det eller ei, det tar en stund å fylle det opp med god musikk. Dessuten er den mye bedre å ha i lomma og har mye fetere design ;)

Lenke til kommentar
No har eg endelig bestemt meg for å kjøpe iPod..men det er en del ting eg

lurer på rundt..hadde vore fint å fått litt hjelp

Det står mellom 20gb og Mini-en

-Kva slags bør eg velge?Med tanke på design og brukervennlighet.

-Følge det med usb2 kabel på både minien og 20gb versionen når enn bestille frå Apple.com?

-Følge det med sann ladar så man kan lade den i ei vanleg stikkontakt?(Har ikkje pc heime..skal legge inn på sangar hos ein kamerat)

Gå for 20 Gb! Fordi Mini har et altfor lite display, leve tiden er dårlig og du får 20 Gb for 800 kr mer (apple store, norge). Det er da 20 Gb'n du burde gå for synes jeg iallefall ;) Har 20 Gb selv, og er kjempe fornøyd med den!! ( kunne være litt bedre batteri da, men Apples iPod kan jo ikke være best på absolutt alt :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...