Gå til innhold

SV-støtte til sikkerhetsstyrker i Irak

Anbefalte innlegg

SV har støttet et forslag i Stortinget om norsk støtte til sikkerhetsstyrker i Irak, det melder Klassekampen på sin førsteside i dag.

Videre heter det at Stortingets utvidete utenrikskomité har sagt seg enig i at Norge skal støtte Natos bidrag til opplæring av Iraks sikkerhetsstyrker. Nato vedtok strategien på sitt toppmøte i juni, og la da opp til at Joint Warfare Centre (JWC) i Stavanger skal få en sentral rolle i opplæringen. Samtlige norske partier, inkludert Senterpartiet og SV, støttet altså Natos planer i komitèmøtet som ble holdt 20. august.

Jeg må innrømme at jeg fikk kaffen relativt godt i halsen da jeg leste dette til frokost i dag tidlig. Hvilke signaler sender egentlig dette? Jeg er skuffet over SV - ikke fordi jeg er uenig i deres støtte - men fordi de fremfor alle andre partier har vist sterk motstand til alt som har med norsk deltakelse i Irak-krigen. Skulle det de har viftet med i media i hele år, og i hele fjor, virke helhjertet - burde de ikke støtte et forslag som dette.

SV deler den noe uhederlige ære å sammen med Fremskrittspartiet, være blant Norges desidert største populist-partier. Ja, de finnes også på venstresiden.

(Kilde: http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Ar...23605926/236043 )

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neimen, skal SV vaere med a gjore det som er fornuftig? Wow... jeg er sjokkert.

Hvorfor er det fornuftig?

Jeg ser kun at det blir en stor utgift for Norges skattebetalere.

Trodde SV var et parti som ikke målte alt i penger jeg? Trodde SV vare et parti som var opptatt av å gjøre verden bedre ved å gjøre det til et sosialistisk paradis.

Lenke til kommentar

Trodde SV var et parti som ikke målte alt i penger jeg? Trodde SV vare et parti som var opptatt av å gjøre verden bedre ved å gjøre det til et sosialistisk paradis.

SV er nok langtifra det. SV er et parti som ønsker å vinne stemmer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Skal jo bare tenke pa deg selv da.

Bare drit i a hjelpe Irak stabilisere seg. OK?

:roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Skal jo bare tenke pa deg selv da.

Bare drit i a hjelpe Irak stabilisere seg. OK?

Nettopp. Har du lyst til å stabilisere Irak kan du dra ned til Irak å hjelpe til selv, istedenfor å kreve at alle andre skal være like altruistisk som deg.

Ehm, jeg betaler skatt hver eneste gang jeg gar pa butikken du. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...