Arctic Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Jepp, jeg vet bildene suger, men de forklarer vel opplegget sånn passe. Bildene er av GPU-blokken. Jeg lagde den røde blokken som står på CPU på nøyaktig samme måte, bortsett fra at den har rette slangenipler, og er lakket rød :wink: Målene på begge blokkene er 50 x 50 x 15 mm. Jeg veide GPU blokk, og den var 260 gram hvis jeg ikke husker feil. Temperaturen på GPU vet jeg ikke. Men jeg kjente på baksiden av kortet, og det var svakt lunket. CPU temperatur lager derimot litt hodebry for meg. Det er en 1,6 NW. Og i windbond så viser den nå 33 idle, og 36 load.(128 FSB) Noe som vanligvis ansees som ok. Men vanntemperaturen min ligger på 17-18 grader, og delta skulle vel vært endel lavere... Men jeg målte med egen probe på CPU, og da fikk jeg 25 grader, noe som virker mer logisk. Men jeg sover ikke godt nok på det, så nytt blokkdesign skal prøves ut når jeg for lyst til og borre litt! Borring på gang Ferdig fortinnet Pusset og gjort pen for fotografen Ferdig montert + CPU-blokk og feste. Den gullfargede "dingsen" som omslutter skjermkortet (Radeon 8500... føkk, hvorfor har de ikke laget hull?) er en hjemmelagd skrutvinge-aktig feste for vannblokken. Blokken er forøvrig limt fast med noen dråper lynlim på GPU, men jeg stolte ikke helt på det, derfor ekstra feste. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 um..har du brukt helt vanlig lim på cpu`en? um... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 forskjell på gpu og cpu, da. håper virkelig du dæsjet litt arctic silver mellom gpu-blokk og gpu.. ellers så det ganske så pent ut :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Dette så da ganske bra ut:) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2002 Jo jo, selvfølgelig brukte jeg AS på GPU, men noen dråper lynlim ytterst i hjørnene. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Vely intlasting. Var jo genialt å ta slangene ut av kabinettet der bak- så kan du ha sidene av og du kan putte radiator utforbi vinduet. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 jaha, veldig fine greier. Men det ser ut som du har veldig mye luft i ledningene. Har de gått bort? hvis ikke burde du se litt på hva som forosaker det. Ellers veldig fine greier. Hvilken radiator bruker du foresten? Det kan hende at du burde sette på en til før gpu.(ville sikkert gjort vedig mye for ytelsen.) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2002 Nei, det finnes ikke luft, bare blitsen som har spilt oss et puss. Under jorda der, så ligger det en kobbertank på ca 25 liter, den funker som radiator. http://www.forumfiles.com/052002/09.jpg I tillegg så har jeg et buffer/påfylling/luftfelle på veggen bak PC-en. http://www.forumfiles.com/052002/005.jpg [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-06-11 01:23 ] Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Meget pent arbeide! :smile: Men synes ikke det er en god løsning ha en vanntank med sand rundt som skal fungere som en radiator. Er et varmebatteri du har laget :smile: Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Hehe, jo litt rart å legge såpass med arbeid i prosjektet for så og bare droppe en vesentlig del. Men hvis PC'n bare står på i korte perioder spiller det vel liten rolle... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2002 Det er jo ikke sand rundt tanken. Det er svarte jorda + at tanken hviler på grunnfjell. Og det fungerer mye bedre en noen radiator som er laget. Jeg ligger minst 5 grader under romtemperatur uansett. Så det er vel neppe rett og si at det er et svakt punkt. Etter min mening er det den beste delen i hele vannkjølingsanlegget! :smile: Nå har det surret og gått i 2 måneder konstant. Og trenger jeg fortelle at det er fullstendig lydløst? :wink: Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Red: frames forumet viser kun 10 mld om gangen ja.. leste den siste nå. Vil bare si at dette var godt arbeid med et pent resultat. [ endret av John_^ den 2002-05-05 03:57 ] Lenke til kommentar
nico Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hvordan fikk du den blokken til å bli så fin og skinnende? Tilogmed tilkoblingene er jo fikset med. Skal snart lage min egen blokk og har lyst på en slik finnish Lenke til kommentar
50z Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 hey nice work :smile: HAr du prøvd å klokke ati kortet no ? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Nico: Jeg brukte først litt vanlig stålull, og deretter litt Autosol En slags pasta som du bare smører på, og pusser av. Det tok meg tilsammen 10 minutter og få blokka så blank. Men uansett anbefaler jeg en slags lakk på den. Ellers så blir den veldig fort stygg. Skulle i utgangspunktet lakkere den rød som den andre, men lakken jeg brukte var det noe muffens med, slik at den brukte flere dager på og tørke, og det hadde jeg ikke tid til denne gang _____________________________________________________ 50z: ATI-en er nå klokket til 317(evt. 320) core. Minne kjører "bare" på 292 men det kommer nok mye av at jeg har droppet alle vifter i kabinett... Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 mekk vannkjøling på rammen til graffikkortet oxo. er spent på resultatet , fordi jeg har vurdert det selv. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Tror jeg dropper det på ATI kortet. Det har en helt idiotisk plasering av små "duppeditter" i mellom ram-brikkene :sad: Men skulle jeg ha gjort det, så tror jeg faktisk jeg ville ha vurdert peltier på såpass "passive" deler som ram. Vel det er helt sikkert en del og hente på vanlig vannkjøling til skjemkort siden brikkene blir veldig varme. Men hvis man tenker på vanlig ram til HK og lignene, så er varmen på de chipene kanskje bare 6-7 grader over romtemp. Setter man på en kjøleribbe, så synker det med et par grader, og bruker man vannkjøling - ned mot vanntemp. I de fleste "normale" systemer, så ligger vanntemp godt over romtemp...ergo like langt... Setter man derimot på peltier, og tempen synker med 20-30 grader under det normale, da merker man helt sikkert stor forskjell. Tror jeg... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Dette her ser riktig bra ut! Har du planer om å slenge på noen peltier? Den vanntanken din var meget smart, jorda er jo alltid kald (hva skjer om vinteren a?) Men hvis den ligger under romtemperatur så skulle det vel vært kondens på slangene? :wink: Dette systemet vurderer jeg selv¨, hvis det blir vannkjøling... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2002 Tanken ligger under huset. Så det skjer ingenting om vinteren, bortsett fra at vannet blir et par grader kaldere :smile: Om det blir kondens avhenger av luftens duggpunkt. Jeg mener det blir luftfuktighet + luftemperatur. Har man normalt tørr luft, så kan du godt gå 8-9 grader under lufttemperatur før det blir kondens. Jeg vurderer en 220 watter på CPU. Men det blir ikke før jeg for ny DDR ram. Den jeg har nå bremser meg litt... [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-05-09 16:29 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå