Gå til innhold

Bittorrent Super Klient

Nobrains

Anbefalte innlegg

Du kan bruke en hvilken som helst port så lenge klienten du bruker har valgmulighet for portvalg.

Det grønne lyset betyr i hovedsak at klienten din opererer i 'aktiv' modus, det vil si at du har koblet deg til svermen på best mulig måte og får flest mulig forbindelser til andre. Jo flere forbindelser du har til andre (opp til et visst punkt), jo bedre hastighet får du. Dette krever imidlertid at du sender fra deg en del data også.

Hvor mange s/l det er på en gitt torrent har lite med saken å gjøre så lenge torrenten er 'sunn' (distribuerte kopier > 1, jo høyere, jo bedre), hastigheten din vil som regel bestemmes av hvor mange du får koblet deg opp mot. Av og til treffer man på folk med 10/100mbits linjer, og da skal det gå rimelig fort uansett.

For å finne ut hvordan man åpner porten og evt. videresender trafikken til den (hvis du har NAT) i ruteren din, kan jeg varmt anbefale manualen.

Fikk du en ruter av ISPen din, f.eks NGT - Netopia/Cisco, kan du søke her på forumet etter fremgangsmåte. Det er vanskelig å gi deg en spesifikk metode som funker med alle rutere. Et hett tips er å fortelle hvilken ruter du har.

NB: Brannvegger vil også ofte kunne gi deg gult lys, selv om du har tillatt oppkoblinger til klienten du bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan bruke en hvilken som helst port så lenge klienten du bruker har valgmulighet for portvalg.

Det grønne lyset betyr i hovedsak at klienten din opererer i 'aktiv' modus, det vil si at du har koblet deg til svermen på best mulig måte og får flest mulig forbindelser til andre. Jo flere forbindelser du har til andre (opp til et visst punkt), jo bedre hastighet får du. Dette krever imidlertid at du sender fra deg en del data også.

Hvor mange s/l det er på en gitt torrent har lite med saken å gjøre så lenge torrenten er 'sunn' (distribuerte kopier > 1, jo høyere, jo bedre), hastigheten din vil som regel bestemmes av hvor mange du får koblet deg opp mot. Av og til treffer man på folk med 10/100mbits linjer, og da skal det gå rimelig fort uansett.

For å finne ut hvordan man åpner porten og evt. videresender trafikken til den (hvis du har NAT) i ruteren din, kan jeg varmt anbefale manualen.

Fikk du en ruter av ISPen din, f.eks NGT - Netopia/Cisco, kan du søke her på forumet etter fremgangsmåte. Det er vanskelig å gi deg en spesifikk metode som funker med alle rutere. Et hett tips er å fortelle hvilken ruter du har.

NB: Brannvegger vil også ofte kunne gi deg gult lys, selv om du har tillatt oppkoblinger til klienten du bruker.

Konstant gult lys ja,og routeren jeg bruker er av merket ST lab. 4-ports router med switch.

Regner med at der er NAT i routeren? Jo, mener det..Men skal jeg da lese manualen til routeren, du mener?

Prissettes! :thumbup: Veldig grei og fin forklaring!

Edit: Routeren: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=121588

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar

Ja, med mindre det er en ruter som mange sitter med, f.eks Netopia- eller Cisco-modellene som NGT gir til kundene (disse finnes det flust av guider til), er du best tjent med å kikke i manualen.

Det ser ut som du har et oversiktelig webgrensesnitt å forholde deg til, burde være en grei sak å få ordnet dette. http://192.168.1.1 er default adresse til ruteren.

Jeg ser også at den har DMZ, det har jeg begrenset kunnskap om.

Hvilken ISP har du forresten? Har du ingenting foran den ruteren?

Lenke til kommentar

Nå har jeg samme problem som trådstqarter har nå, dårlig fart.

Har Telenor 2024/256, men problemet er at jeg har en SMC ruter som jeg ikke har peiling på hvordan jeg setter opp, er ikke sikker på hva den heter heller(den er ikke i hybelen min, men hos utleier).

Og det andre problemet, er at det er en 3COM officeconnect router imellom SMC routeren og meg igjen, og den har jeg ikke passordet på, men jobber med saken.

Jeg har satt på forwarding (tror jeg) i SMC'en og satt opp porten i Azureus. har også satt på "Virtual DMZ host" i ruteren.

Men hva er "Ignorer IP-adressen som sendes til trackeren (NAT)" og Bind til lokal IP-adresse?

Lenke til kommentar
Ja, med mindre det er en ruter som mange sitter med, f.eks Netopia- eller Cisco-modellene som NGT gir til kundene (disse finnes det flust av guider til), er du best tjent med å kikke i manualen.

Det ser ut som du har et oversiktelig webgrensesnitt å forholde deg til, burde være en grei sak å få ordnet dette. http://192.168.1.1 er default adresse til ruteren.

Jeg ser også at den har DMZ, det har jeg begrenset kunnskap om.

Hvilken ISP har du forresten? Har du ingenting foran den ruteren?

Jojo, Telenor ADSL modem. ;)

Lenke til kommentar

Leste manualen til routeren, men har ikke snøring på hva jeg må gjøre for at det skal lastes ned på optimal fart gjennom Azureus for det.

På DC++ var det ikke vanskeligere enn å sette den opp på "passive mode".. :roll:

Blir det på en måte dette for Azureus også da? Gjennom endringer og ett eller annet med router? :ermm:

Lenke til kommentar
Leste manualen til routeren, men har ikke snøring på hva jeg må gjøre for at det skal lastes ned på optimal fart gjennom Azureus for det.

På DC++ var det ikke vanskeligere enn å sette den opp på "passive mode".. :roll:

Blir det på en måte dette for Azureus også da? Gjennom endringer og ett eller annet med router? :ermm:

Og sette passive mode i DC er jo ræææævaa da kan du ikke laste ned fra andre med passive mode. Og de som sitter på passive mode pleier ofte og være folk bak store linjer, kanskje fra bedrifter eller skoler osv...(mister mye bra speed)

Det samme gjelder bittorrent....hvis ikke porten er open opererer den i passive mode, altså mindre folk du får kobla til som resulterer i mindre speed.

Har du en slik kjøpt bredbåndsrouter så har de som regel webgrensesnitt så da er det enkelt og opne porter, snakker du om nextgentel sin router er det litt mere komplisert for noen.

Lenke til kommentar

Og sette passive mode i DC er jo ræææævaa da kan du ikke laste ned fra andre med passive mode. Og de som sitter på passive mode pleier ofte og være folk bak store linjer, kanskje fra bedrifter eller skoler osv...(mister mye bra speed)

Det samme gjelder bittorrent....hvis ikke porten er open opererer den i passive mode, altså mindre folk du får kobla til som resulterer i mindre speed.

Har du en slik kjøpt bredbåndsrouter så har de som regel webgrensesnitt så da er det enkelt og opne porter, snakker du om nextgentel sin router er det litt mere komplisert for noen.

Får optimal speed på DC med passive jeg.. :roll:

Er det ikke en eller annen som kan fortelle meg smått hva jeg må gjøre inne på routeren for at dette skal funke greit? At det går fort? :yes:

Visst dette er enkelt og fikse, og at jeg klarer det, er det da også mulig og sette opp en for DC også, at jeg kommer i active mode? Som du sa Nobrains, er vel en heller liten fordel i være i active regner jeg med. :roll:

Takker mye til dere som skriver her!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Nitrisious-E sjekk her etter guider... http://www.dslreports.com/sitesearch hvis du forteller meg hvilken isp du har og hvordan nettverk oppsettet ditt er kan jeg sikkert hjelpe.

Jeg har et spørsmål til Azerus brukere her, noen som vet hva "snubbed" betyr ?

Hvis du dobbelklikker på en torrent slik at du får mere info om den kan du se hvem dl/upl på den aktuelle torrenten. Hvis du høreklikker på de kan du velge noe som heter "snubbed" (du krysser den av eller på)

jeg prøvde og søke litt i help funksjonen i programmet, ble ikke smartere. Har også trykka på den har ikke merka noe forandring. :D Nå starter jeg og bli irritert fordi jeg ikke vet hva det er :p help :hmm:

Lenke til kommentar

jaja den er en av de bedre/beste hvis du skal ha et simpelt kraftig program til 1-3 torrenter....men hvis du har lyst på flere muligheter og laster ned torrenter som meg funker det ikke med det programmet. Har over 100 torrenter i kø nå på servern min, skulle jeg likssom hatt 100 slike vinduer oppe da ? :D bruker bittornado på laptopen min da.

k-zen: hvis portene er oppe og funker så burde det gå raskere men det kommer jo helt ann på seedere og leecherne: linja dems / viljen deres til og dele.

feks hvis man skulle finne på og laste ned fahrenheit911 så vil du få en sinnsyk speed, sikkert fordi det er masse bush hatere med bra linje :D hva vet jeg.

Men derimot hvis du laster ned feks Bad Girls xx så er det ofte 1 seeder og 300 leechere(fjortisser) som har null ønske om og dele, vill bare ha porr.

:!:

Lenke til kommentar
Nitrisious-E sjekk her etter guider... http://www.dslreports.com/sitesearch hvis du forteller meg hvilken isp du har og hvordan nettverk oppsettet ditt er kan jeg sikkert hjelpe.

Hvis du dobbelklikker på en torrent slik at du får mere info om den kan du se hvem dl/upl på den aktuelle torrenten. Hvis du høreklikker på de kan du velge noe som heter "snubbed" (du krysser den av eller på)

jeg prøvde og søke litt i help funksjonen i programmet, ble ikke smartere. Har også trykka på den har ikke merka noe forandring. :D Nå starter jeg og bli irritert fordi jeg ikke vet hva det er :p help  :hmm:

Skjønte ikke så veldig mye av den siden, men fant noe om NAT og DSL. Så jeg fikk lest litt der, uten at det hjalp særlig.

Men etter gjennom god hjelp fra en "kamerat" gjennom MSN, så har jeg egentlig fikset det..Men det går fortsatt tregt og disse ansiktene i Azureus forblir gule. Noen ganger røde og blå også? :roll:

Har Telenor ADSL, med Sunsway (ST Lab) Broadband Router, fordelt på 2 maskiner her.

Bilde av konfigurasjon

Det skulle visst ikke være vanskeligere tror jeg, og har også endre "portene" innpå¨Azureus slik at det står innstillt på 6882.

Så var det dette med Special Application

Men dette burde jeg ikke rote meg noe særlig borte i, så...Spørsmålet mitt nå er, hvorfor funker det ikke nå igjen? :dontgetit::hmm:

Flere div sceern shots

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar

jeg prøvde og søke litt i help funksjonen i programmet, ble ikke smartere. Har også trykka på den har ikke merka noe forandring. :D Nå starter jeg og bli irritert fordi jeg ikke vet hva det er :p help   :hmm:

Skjønte ikke så veldig mye av den siden, men fant noe om NAT og DSL. Så jeg fikk lest litt der, uten at det hjalp særlig.

Men etter gjennom god hjelp fra en "kamerat" gjennom MSN, så har jeg egentlig fikset det..Men det går fortsatt tregt og disse ansiktene i Azureus forblir gule. Noen ganger røde og blå også? :roll:

Har Telenor ADSL, med Sunsway (ST Lab) Broadband Router, fordelt på 2 maskiner her.

Bilde av konfigurasjon

Det skulle visst ikke være vanskeligere tror jeg, og har også endre "portene" innpå¨Azureus slik at det står innstillt på 6882.

Så var det dette med Special Application

Men dette burde jeg ikke rote meg noe særlig borte i, så...Spørsmålet mitt nå er, hvorfor funker det ikke nå igjen? :dontgetit::hmm:

Flere div sceern shots

Jeg har nextgentel så jeg er ikke riktig med denne påstanden...

Hvis du har klart og skrive riktig ip og port i virtual server. Og det allikavel ikke funker så ville jeg tro at den boksen du har fått av telenor er en ruter og den har sin egen NAT, slik er det hvertfall med nextgentel. Da må du koble deg til den og opne der og(det kan være en fordel og slå av dhcp på en av ruterne så slipper du og opne 2 steder)

Lenke til kommentar

Jeg synes Torrentstorm er det beste programmet om du har rundt 20-30 torrents som downloader samtidig/ligger i kø. Er det stort flere enn dette har jeg hvertfall den erfaring at programmet kneler og kræsjer. Men etter testing av flere klienter kommer jeg alltid tilbake til torrentstorm... Synes det rett og slett er genialt! Spes den auto-mode funksjonen fungere bra! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg synes Torrentstorm er det beste programmet om du har rundt 20-30 torrents som downloader samtidig/ligger i kø. Er det stort flere enn dette har jeg hvertfall den erfaring at programmet kneler og kræsjer. Men etter testing av flere klienter kommer jeg alltid tilbake til torrentstorm... Synes det rett og slett er genialt! Spes den auto-mode funksjonen fungere bra! :thumbup:

Kan du gi meg en link til nettstedet som har torrentstorm? jeg finner bare noen tyske nettsteder, som jeg ikke forstår.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...