Gå til innhold

WLAN i Slack 10.0

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Heisann!

Har gått til anskaffelse av et trådløst nettverkskort. men hvordan installerer jeg det? Fulgte med noen drivere og sånt, kjørte make -f Makefile, men det skjedde ikke så mye... Mitt nettverkskort: Topcom PCI 111. Noen som kan forklare meg hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Går ikke an å skrive til diskett, så får det ikke over... :dontgetit: Hvordan fikser jeg det slik at det går an å skrive til diskett? Går ikke an å endre rettighetene heller, der det står Owner: Can read.

Lenke til kommentar
Okei...??? den er ihvertfall mountet.

Hva "okei...???" ? Hva med å poste en feilmelding for en gangs skyld? Litt lettere for oss å hjelpe deg da, i steden for at vi skal sitte her og gjette oss frem til problemet. Og jeg vet at du ikke får kopiert ut noe, men da kan du vel bare skrive det av? Den erroren du får når du skal kopiere over til floppy kan da vel ikke være såå lang vel? Eller kommer det bare Owner: Can read.?

Lenke til kommentar
Writing to devices is not supported

Kommer opp når jeg prøver å skrive til disk.

Okey. Det var bedre. Kanskje det kommer noen og svarer på dette snart. Jeg er usikker på hva som kan være problemet, visst du er helt sikker på at du har mountet den rett, og at disketten ikke er defekt eller uformatert.

Men for å switche tråden over til problemet ditt igjen. Hva var det eksakt du ikke fikk til når du skulle installere wlan driverene dine? Stoppet det opp? Error beskjeder?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Altså: jeg kjørte makefile -f Makefile og det gikk som det skulle uten errors. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...