d0berman1 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Hei, jeg har et rart problem i oppstarten av maskinen min. Når jeg starter er skjermen rar i fargene, og dette er lenge før xp starter. Masse prikker og farger allerede i dos fasen. Når jeg trykker reset og maskinen starter for andre gang går det helt fint. Dette må jeg gjøre hver gang jeg starter maskinen. Av og til skjer dette i xp også, og når jeg starter maskinen på nytt så får jeg feilmld om at xp mener det er skjermkortet mitt som har forårsaket dette. Det er et Gainward 6800 Ultra cool fx. Leste noe her tidligere om at det var endel feil på de første versjonene til Gainward. Kan det hjelpe å flashe biosen på kortet? Har lastet ned de siste driverne så jeg tror ikke at det er der problemet ligger. Trodde ikke driverne ble lastet inn så tidlig i oppstarten engang? Endret 26. august 2004 av d0berman1 Lenke til kommentar
d0berman1 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Er det virkelig ingen her som har en teori på dette? Lenke til kommentar
MingLee Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Sendte mitt Gainward 6800GT til reperasjon, da jeg mistet bildet i Windows. Bruk expertool til å laste ned siste Bios til skjermkorte. Hør med dem du kjøpte korte hos, for du kan miste garantien om du Flsher korte. Lenke til kommentar
MingLee Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Sendte mitt Gainward 6800GT til reperasjon, da jeg mistet bildet i Windows. Bruk expertool til å laste ned siste Bios til skjermkorte. Hør med dem du kjøpte korte hos, for du kan miste garantien om du flasher korte. Ops... Endret 14. september 2004 av Ming Lee Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) oppdater bios.... hjelper ikke det... prøv å bytte med et gammelt sjermkort... hjelper ikke det... reset bios og prøv med det gamle sjerm kortet... hjelper ikke det... ring en eller annen kundeservice (anbefaler datakjeden sin) og utveksl noen teorier og ideer med dem... hjelper ikke det... drar du pc'en ut på gulvet og hopper på den... det er det jeg kan komme på i hværfall... p.s. hvis du klokker det kan det være det som er problemet... Endret 14. september 2004 av ElmotriX Lenke til kommentar
d0berman1 Skrevet 14. september 2004 Forfatter Del Skrevet 14. september 2004 Tror jeg skal prøve å hoppe litt på den ja! Hjelper iallefall på frustrasjonen. Klokker ikke så det er ikke problemet. Har lastet ned ny bios men er usikker på fremgangsmåten for å flashe den. Har aldri gjort det før. Til informasjon så har jeg ikke floppy. Noen som har en grei og forståelig fremgangsmåte på hvordan jeg flasher biosen på skjermkortet uten å føkke opp hele maskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå