Gå til innhold

Da Vinci Koden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ren propagandabok.

 

Altså, spør du om det er tema som revolverer rundt kristendommen? Engler og Demoner handler om:

When world-renowned Harvard symbologist Robert Langdon is summoned to a Swiss research facility to analyze a mysterious symbol -- seared into the chest of a murdered physicist -- he discovers evidence of the unimaginable: the resurgence of an ancient secret brotherhood known as the Illuminati... the most powerful underground organization ever to walk the earth.

 

The Illuminati has surfaced from the shadows to carry out the final phase of its legendary vendetta against its most hated enemy... the Catholic Church.

 

Langdon's worst fears are confirmed on the eve of the Vatican's holy conclave, when a messenger of the Illuminati announces he has hidden an unstoppable time bomb at the very heart of Vatican City. With the countdown under way, Langdon jets to Rome to join forces with Vittoria Vetra, a beautiful and mysterious Italian scientist, to assist the Vatican in a desperate bid for survival.

 

Embarking on a frantic hunt through sealed crypts, dangerous catacombs, deserted cathedrals, and even to the heart of the most secretive vault on earth, Langdon and Vetra follow a 400-year old trail of ancient symbols that snakes across Rome toward the long-forgotten Illuminati lair... a secret location that contains the only hope for Vatican salvation.

Lenke til kommentar
Er det veldig mye sånn jesus pes eller en spennende bok som unngår selve kristendoms emnet?

Tror ikke du skal være redd for og bli kristen av og lese den akkurat:P Veldig mye action i boka, osm omhandler catacomber og krypter og diverse andre lumske kristene steder. Altså man får servert masser av stoff om den litt guffene siden av kristendommen. Husk det er illuminati som er hovedtemaet.

Lenke til kommentar
Kan ikke røpe for mye, men en gammel sekt ala frimurerne. De som står bak og kontrollerer alt. For eksempel "the all seeing eye" fra dollarsedelen. og pyramiden. Illuminatisymboler over alt;)

det ER frimurerne. The Freemasons er det engelske ordet :p hører på den nå foresten, har den på lydbok sammen med DaVinci Koden og noen andre.. virker fet :) regga meg på audible 2 ganger og fikk 2 gratis bøker :w00t:

 

filmen National Treasure handler også om dette.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvis du mener DaVinci Koden så er det at Robert Langdon, professor ved Harvard får beskjed om at en han skulle ha et møte med i Louvre (eller han jobbet hvertfall der) har blitt drept, inne i Louvre. derfra går turen gjennom mange steder og med mange spennende tvister i jakten på morderen og sannheten om The Holy Grail.. anbefales på det sterkeste :) jeg hørte den på lydbok istede, synes det er mye diggere :D :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det som er interesant er at denne boka fikk kritikken i Aftenposten eller noe:

"Glimrende og fakta-troverdig bok. Dan Brown vet hva han skriver om, og det gjør han søren men bra" Er det ikke litt morsomt når Dan Brown har absolutt ingen kompetanse innen det faget han skriver om? Skal begynne med den 2 boka han skrev, som er forjengeren til Da Vinci Koden

 

Post 100 :w00t:

er det Angels and Demons, eller er jeg helt utpå jordet nå?

er jo han langdon fyren som er hovedperson der også - driver å leser den nå

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Holder på med å lese Da Vinci koden, leser den på svensk ettersom det var det nærmeste norsk jeg kunne komme her i Finland. Går forholdsvis greit det...synes boka er spennende jeg, har bare lyst å lese mer og mer, alltid en spennende overraskelse på lur :) Tommelen opp for Da Vinci koden sier jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...