knalf Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hei, jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en PowerBook G4 (12"). Jeg har hørt at det er mulig å kjøre linux, stemmer dette? I tilfelle, er det noen som har noen erfaringer med det og er det å anbefale? Vil prosessoren være sterk nok (selvfølgelig, siden jeg kjører linux på min p3 866 nå, men om du vil merke stor forskjell fra en 1.6 ghz pc for samme pris). Kunne bare tenke meg noe feedback. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg har hørt at det er mulig å kjøre linux, stemmer dette? Ja, det stemmer. Du trenger bare å laste ned linux fra f.eks denne siden. Jeg har selv ingen erfaring med dette, men du skal klare å kompilere alle moduler som ikke inneholder asm fra andre maskinarkitekturer. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvorfor bruke linux når man ha mulighet å bruke OS X? OS X er ett vakkert operativsysten, stick to it Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvorfor bruke linux når man ha mulighet å bruke OS X?OS X er ett vakkert operativsysten, stick to it Noen verdsetter frihet mer enn andre. Lenke til kommentar
nixtus Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvorfor bruke linux når man ha mulighet å bruke OS X?OS X er ett vakkert operativsysten, stick to it os x er fint jeg hadde ibook selv. men du trenger egentlig ikke no mer enn x11 for å kjøre linuxprogrammer, så man slipper å slette os x for å få inn linux, er bare å installere x11 slik jeg gjorde funka fint for meg.. Lenke til kommentar
drall Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Tror jeg hadde satset på debian ppc, eller gentoo. Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) crux har også en ppc versjon. Har ikke prøvd crux, men archlinux er i stor grad inspirert av crux, og archlinux er veldig veldig fint...så da kan vel ikke crux være alt for ille.. (og selvfølgelig NetBSD, men det er bsd og ikke linux vel og merke) hvorfor man skal legge inn linux på en mac :MAC-ON-LINUX edit: kom på yellowdog linux også...en redhat basert distro som er en gammel ppc traver med mye god omtale... Endret 26. august 2004 av sonic boy Lenke til kommentar
knalf Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 takk for alle svar, nå har jeg litt mer å gå ut fra hvertfall. Hva med ytelse, er det noe mer å si om slikt? Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) *bort* Endret 19. desember 2004 av AFireInside Lenke til kommentar
iDude Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hei, jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en PowerBook G4 (12"). Jeg har hørt at det er mulig å kjøre linux, stemmer dette? I tilfelle, er det noen som har noen erfaringer med det og er det å anbefale? Vil prosessoren være sterk nok (selvfølgelig, siden jeg kjører linux på min p3 866 nå, men om du vil merke stor forskjell fra en 1.6 ghz pc for samme pris). Kunne bare tenke meg noe feedback. På forhånd takk. Om du kjøper en ny powerbook, så gjør du det vel først og fremst for å kjøre OSX. Om du skal ha linux får du andre billigere laptoper enn powerbooken (selv om powerbooken er ganske så snasen)... Om du er ute etter å kjøre open-source applikasjoner under osx (med X11) så er dette fullt mulig. Sjekk ut http://fink.sf.net for mer info om dette... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Kunne godt tenkt meg en powerbook - men ikke OSX. BTW SuSE har også en ppc versjon, og det finnes en (beta) på fedora-ppc. OSX på pc? http://pearpc.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
iDude Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 OSX på pc? http://pearpc.sourceforge.net/ Kan være greit som en test men blir neppe noen gang et brukbart alternativ.. Å emulere ppc på x86 er en temmelig tungvint affære, som Ford Fairlane ville sagt det:.. it was like masturbating with a cheese grinder. Slightly amusing, but mostly painful. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 OSX på pc? http://pearpc.sourceforge.net/ Kan være greit som en test men blir neppe noen gang et brukbart alternativ.. Å emulere ppc på x86 er en temmelig tungvint affære, som Ford Fairlane ville sagt det:.. it was like masturbating with a cheese grinder. Slightly amusing, but mostly painful. uææ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå