resh87 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Ja, går det an? Å spille et eller annet spill f eks, kan noen gi meg en god og grundig forklaring eller gi meg en side på nettet? Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvis det skal gå må begge pc-ene ha kontakt med en trådløs ruter. Kun to PC-er er ikke nok til å få til ett nettverk mellom de to. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Hvis det skal gå må begge pc-ene ha kontakt med en trådløs ruter. Kun to PC-er er ikke nok til å få til ett nettverk mellom de to. Tullprat - vennligst la være å svare på ting hvis du ikke vet hva du snakker om. Det siste verden trenger er mer desinformasjon og forum-nisser som åpner kjeften og bare idioti kommer ut. resh87: Sett opp et "ad hoc"-nettverk på den ene maskinen og koble deg til det fra den andre. Sørg for å bruke samme SSID og samme WEP-key (eller ingen kryptering i det hele tatt for høyere hastighet) på begge maskinene. WPA er, såvidt jeg vet, ikke støttet i ad hoc-mode. Om du bruker Windows XP finner du en grundig guide her. Endret 26. august 2004 av transistorbass Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Takk for svaret, kan du gi en grundigere forklaring? Si trykk det trykk det, dette er veldig avansert for meg... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Takk for svaret, kan du gi en grundigere forklaring? Si trykk det trykk det, dette er veldig avansert for meg... ganske grundig forklart i linken til transistorbass. Lenke til kommentar
TST Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Tullprat - vennligst la være å svare på ting hvis du ikke vet hva du snakker om. Det siste verden trenger er mer desinformasjon og forum-nisser som åpner kjeften og bare idioti kommer ut. Slik uthenging av annen bruker vil vi ikke ha noe av i dette forumet. Ikke la det skje igjen. Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Det var jo kanskje derfor jeg spørte igjen da, jeg skjønte ikke den.. Lenke til kommentar
rallrall Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Ikke gjort dette selv på en god stund, så er mulig jeg sier totalt feil, men skulle ikke være altfor vanskelig .. Gå inn på innstillingene til det trådløse nettverket, velg wireless networks, add... , velg et navn, samma hva, og merk av den nederste boksen, computer to computer network (ad-hoc), så søker du etter nettverk på den andre maskinen, og kobler til det nettverket du akkurat satte opp, som iaf i teorien skal komme opp Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Jeg finner ikke innstillinger for trådløst nettverk, hvertfall ikke der det står wireless network add, det er bare legg til ny kobling... Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Hvordan legger jeg opp bilde?? Så kan jeg vise hva som er problemet på innstillingne, knappen som det står legg til er i hvertfall grå, sånn at man ikke kan trykke på den.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Tullprat - vennligst la være å svare på ting hvis du ikke vet hva du snakker om. Det siste verden trenger er mer desinformasjon og forum-nisser som åpner kjeften og bare idioti kommer ut. Slik uthenging av annen bruker vil vi ikke ha noe av i dette forumet. Ikke la det skje igjen. Koffor ikkje ? Trenger vi folk som driver og feil informerer her på forumet i hytt og pine. Dei er jo faen meg berre til pest og plage. Sånne burde få seg ein smekk! Bedre med ingen informasjon enn feil informasjon. Tenk om duden hadde gått og kjøpt seg eit accesspoint no da? noke som han ikkje trenger? waste of money! Lenke til kommentar
TST Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Tullprat - vennligst la være å svare på ting hvis du ikke vet hva du snakker om. Det siste verden trenger er mer desinformasjon og forum-nisser som åpner kjeften og bare idioti kommer ut. Slik uthenging av annen bruker vil vi ikke ha noe av i dette forumet. Ikke la det skje igjen. Koffor ikkje ? Trenger vi folk som driver og feil informerer her på forumet i hytt og pine. Dei er jo faen meg berre til pest og plage. Sånne burde få seg ein smekk! Bedre med ingen informasjon enn feil informasjon. Tenk om duden hadde gått og kjøpt seg eit accesspoint no da? noke som han ikkje trenger? waste of money! Beklager, men jeg forstår ikke helt hva du mener nå. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 han mener nok hvorfor ikke si ifra på en sinna og frekk måte til de som feilinformerer. Det TFT mener er at det går ann å si det på en annen måte, samt at det strider i mot retningslinjene Lenke til kommentar
kabblank Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Undertegnede fulgte den linken som er gjengitt over.. Alt går etter planen helt til slutten.. Problemet er: Det er bare hosten som finner den "andre" maskina(og seg selv), mens den "andre" maskina ikke finner hverken seg selv eller hosten.. Når den "andre" maskina går inn på "My network places" og klikker videre på "view workgroup computers" så søkes det i 10-15 sekunder før det dukker opp en feilmelding "du ikke har tilgang til nettverket du har laget" Noen tips om hvor vi tråkket feil:)? Lenke til kommentar
hce Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hvis du har muligheten til å sette kanal må begge maskinene være på samme kanal. Sjekk SSID Skru av all kryptering (skru heller på når det virker) Lenke til kommentar
audunr Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Sjekk at de er i samme subnett, også. Min standardoppskrift er: IP 1: 192.168.0.1 IP 2: 192.168.0.2 Subnett: 255.255.255.0 Sjekk at maskinene kan pinge hverandre. Og bruk Start->Kjør->//192.168.0.1/ (slashene er feil vei fordi tastaturoppsettet er rart) i stedet for My network places med det første. MVH Audun Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Ved firewall på WinXp sp2 så svarer ikkje maskinene på ping! Lenke til kommentar
Breiflabben Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Da lærte jeg noe nytt....visste ikke at det var mulig å koble sammen to PC'en trådløst kun ved hjelp av trådløse nettverkskort. Men blir ikke rekkevidden særdeles kort i forhold til å bruke en ruter eller AP ? BF Lenke til kommentar
kabblank Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Sjekk at de er i samme subnett, også. Min standardoppskrift er: IP 1: 192.168.0.1 IP 2: 192.168.0.2 Subnett: 255.255.255.0 Sjekk at maskinene kan pinge hverandre. Og bruk Start->Kjør->//192.168.0.1/ (slashene er feil vei fordi tastaturoppsettet er rart) i stedet for My network places med det første. MVH Audun Hjertlig takk, dette fungerte bra.. Vi kommer innpå maskinene til hverandre vha, Start->Kjør->//"ip.adresse" Merkelig nok er my network places og workgroupen som er opprettet, ustabil som bare juling... Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Da lærte jeg noe nytt....visste ikke at det var mulig å koble sammen to PC'en trådløst kun ved hjelp av trådløse nettverkskort. Men blir ikke rekkevidden særdeles kort i forhold til å bruke en ruter eller AP ? BF rekkevidden trenger ikkje bli dårligere, kommer litt ann på hvilke kort som brukes - regner med at pcmcia kort har dårligere antenner enn pci kort. I en d-link AP er det foreksempel et mini-pci eller pcmcia kort som er senderen, med andre ord helt like de som står i en pc! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå