Herqlez Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg skal lage en hjemmeside, jeg har ikke peiling, jeg tror jeg kan bruke frontpage, det skal ikke være noe fancy hjemmeside, en enkel med info på, ftp klienter osv, hææ?? kan noen forklare på en veldig enkel og grei måte uten masse rare ord som jeg ikke skjønner noen ting av?? (Fortvilet...!) Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) OK.. skal prøve... Du kan se hvordan man lager hjemmeside på guiden min HER Om du har en server (der du legger opp siden din. Du kan bruke mange gratisservere. For eksempel home) som tar FTP opplasting (Det gjør home) Så kan du laste ned ett FTP PROGRAMsom gjør at du bare må skrive inn DETTE i programmet så legger du bare filene (sider,bilder ++) opp på serveren din. Ganske kort og greit da... Trenger du mer hjelp skal jeg prøve og hjelpe deg. EDIT: LA TIL LINKER Endret 26. august 2004 av stian123 Lenke til kommentar
Herqlez Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Jeg bruker frontpage til å lage selve siden, og bruker ftp'en til å få siden på nett??? eller? du er snill Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg bruker frontpage til å lage selve siden, og bruker ftp'en til å få siden på nett???eller? du er snill Ja det stemmer Skulle bare mangle Du aner ikke hvor mye hjelp jeg har fått her i forumet. Lenke til kommentar
Herqlez Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 home har jeg brukt noe før, men be dritt lei det... det ble litt for dumt... også vil jeg ha et eget domene, www.(etellerannet).no hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Ja, NO domener må kjøpes. Det kan du gjøre hos Domeneshop (webhotell) B-one (webhotell) det finnes mange andre også. Jeg bruker B-one. Du kan også bare ha domene. (Adressen) og fortsatt ha den gamle serveren. Webhotell er med server, mailakontoer osv... Men du kan gjøre det gratis også. Du kan bruke den gamle serveren (home) og få www.moo.no og www.dot.tk Endret 26. august 2004 av stian123 Lenke til kommentar
Herqlez Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 hvis jeg registrerer meg på .tk er det gratis, men hvordan får jeg siden opp på nettet? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 hvis jeg registrerer meg på .tk er det gratis, men hvordan får jeg siden opp på nettet? Referer til den adressen du har registrert på home.no. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 .moo.no er vel mye bedre enn .tk, siden .tk slenger med popups og legger siden i en iframe som bonus Lenke til kommentar
Herqlez Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 jeg har nå registrert meg på dot.tk, da er domene klart, er det ikke? så er det bare å lage siden og få den opp?`Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Du kan skru av pop upen i konrtolpanelet på .tk Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 jeg har nå registrert meg på dot.tk, da er domene klart, er det ikke? så er det bare å lage siden og få den opp?`Takk for all hjelp! Ja, men husk at siden som man skal komme inn på når man skriver inne adressa til hjemmesiden din på hete index!! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Eller bare la home.no/brukernavn/ være url'en. Om det ikke er en index fil der vil jo uansett en liste over de andre filene komme. Men tenk sånn: Framsiden er index.html. Alle andre sidene feks "venner" og "linker" skal ha endelsen .html når du linker til de. også greit å la alle ligge i samme mappe. Uansett, ikke noen forskjell om du lar .tk domene være home.no/bruker/index.html eller home.no/bruker/ Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Uansett, ikke noen forskjell om du lar .tk domene være home.no/bruker/index.html eller home.no/bruker/ Nei selfølgelig ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå