br0ylen Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) #emnetittel endret slik at den beskriver tråden bedre# Eg har ein AMD A 3000. den e ganske varm, og eg har pc på ganske lenge, og vil ikkje ha vannkjøling. bare vifte. men eg vett ikkje kva som er godt!!! help!!!!!!! Endret 26. august 2004 av It's me Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Termaltake vulcano 11+ og 12 er gode, bråker lite og ganske greit prisa. Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hva er "ganske varm" da ? Min AMD A 3000+ idler på ca 50 grader og ligger på ca. 58-59 grader med full belastning. I den varmeste delen av sommeren øker dette med ca. 5 grader. Jeg bruker denne : Silent Viking II w/ Air Duct A1607 Copper Socket A AMD XP3200+ og er VELDIG fornøyd pga LAVT støynivå og helt grei kjøling (dette er ingen værsting kjøler) Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Termaltake vulcano 11+ og 12 er gode, bråker lite og ganske greit prisa. Hva mener du med "bråker lite" ??? Du må ha svært dårlig hørsel om du virkelig mener dette, jeg kjøpte en Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition CPU-Kjøler Socket A, Opp til XP3400+ og den ble tatt ut og byttet med en annen etter EN TIME pga sinnsykt støynivå. Den jeg har er riktignok med viftestyring og/eller manuell RPM. Måtte imidlertid kjøres på HØY hastighet for å kjøle bra og da bråker den fælt! Om noen vil ha vifta mi så skal de få den mot å betale porto for den ! Klippet fra komplett's nettside : Lydutslipp 48 dB Endret 26. august 2004 av Harryhoover Lenke til kommentar
moray Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 12'ern er i hvert fall stille opp til ca. 3000 RPM. Kjøler ikke særlig bedre over det uansett. God kjøler.. Kjenner ikke til 11'ern. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Termaltake vulcano 11+ og 12 er gode, bråker lite og ganske greit prisa. Hva mener du med "bråker lite" ??? Du må ha svært dårlig hørsel om du virkelig mener dette, jeg kjøpte en Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition CPU-Kjøler Socket A, Opp til XP3400+ og den ble tatt ut og byttet med en annen etter EN TIME pga sinnsykt støynivå. Den jeg har er riktignok med viftestyring og/eller manuell RPM. Måtte imidlertid kjøres på HØY hastighet for å kjøle bra og da bråker den fælt! Om noen vil ha vifta mi så skal de få den mot å betale porto for den ! Klippet fra komplett's nettside : Lydutslipp 48 dB Er jo ikke meningen at man må kjøre den på fullt, den kjøler iallefall godt på min xp2500@2300mhz. Ca 52grader på full load nå på sommeren på 2700rpm og da hører man den nesten ikke. Jeg har vel og merke veldig god luftgjennomstrømning i kabinettet med psu med 120mm vifte og artic silencer på skjermkortet som trekker ut mye varmluft. På fullt er den fæl. Men silent viking er jo ikke noe turbokjøler akkorat....en kompis har den på en xp3200 og han holder nesten 60 grader. Men stille det er den. Endret 26. august 2004 av Onanias Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvis du leser denne tråden vil du se mange gode og "ville" kjølere. http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=285746&hl= Lenke til kommentar
moray Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Her også. Denne er sticky på overklokking ---> luftkjøling. Edit: Er noen måneder siden den har blitt oppdatert og noen av linkene virker ikke. Men du kan se navnene og rekkefølgen, da.. Endret 26. august 2004 av morcan Lenke til kommentar
It's me Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Flyttet til "luftkjøling". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå