Gå til innhold

Pc til dame under 7000,-

Anbefalte innlegg

En kollega av meg skal ha ny pc. Den skal ikke brukes til å spilles med. Hun skal surfe ta bilder og ha en stillegående problemfri pc. Jeg tenkte at barbone hadde vært en idè men jeg vet ikke om det er så bra kostnadsmessig?

Noen som kan sette opp forslag?

Det er snakk om full pakke. Mus, skjerm, tastatur og alt

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette på Muliticom:

Datamaskin med AMD XP2600+ prosessor (333MHz FSB). Midi ATX kabinett, 512MB DDR minne, 120GB UDMA/100 7200rpm harddisk, 64MB skjermkort, USB porter, 52x CDRW-brenner, 10/100 nettverkskort, lydkort, 80W høyttalere, scrollmus og tastatur. Leveres med fargeskriver og 17" TCO99 skjerm inkludert i prisen! Alt er ferdig montert og testet grundig når du mottar maskinen.

Hele pakken for kun kr. 5.495,- inkl. mva.

Noen som har kommentarer til det?

Barebone/shuttle ser ut til at det blir for dyrt. Hadde jo vært greit med ferdigpc og da måtte jeg opp i 8000,- for en shuttle.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Husker ikke hva av programvare den inneholdt men det kan jo skaffes senere  ;)

Nå kom jo dell-pc på over 8000,- med 512md minne, skjerm og høytalere. Da virker det uansett som om Mulitcom sitt tilbud er bedre. Syntes du ikke?

Hvis du kan skaffe til veie programvaren så. :whistle: Datamaskinen fra Multicom virker grei den.

Edit: Leif! :blush: (Komplett i stedet for Multicom. Wtf!) Jeg har ikke dysleksi hvis noen skulle tro det. :roll:

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Nei syntes ikke dell var noe særlig jeg heller. Dyrt ble den oxo.

guezz: Jeg tror du har litt problemer med å se forskjell på odret "muliticom" og ordet "komplett" :!: Nå har jeg skrevet muliticom to ganger og alikevel har du svart med komplett :lol:

Men hvis ingen har noen invendinger annbefaler jeg henne den.

Lenke til kommentar

Eller så kan du jo bygge en selv? Hvis hun ikke på død og liv ha en SFF maskin (barebone/shuttle), så ville ihvertfall jeg gått for en maskin med et litt større kabinett.

Hvorfor?

1. Hun ville ha den så lydløs som mulig, noe som er enklere å få til med større kabinetter.

2. De er generelt billigere.

Her har du et lite forslag (det er pc'en jeg skal kjøpe så snart studielånet kommer.)

Kabinett: AOpen H600B

CPU: AMD Athlon XP 3000+

Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 PRO

Minne: TwinMOS 256 MB DDR SDRAM PC3200 x 2

HK: Abit NF7-S

HD: Seagate Barracuda 7200.7 160 GB

DVD Brenner: Nec ND-2510A

Denne kommer på rundt 6000,- litt rundt regnet. Men den er uten tastatur, mus og skjerm.

Men maskinen kan gjøres mye billigere. Skal hun kun bruke den til bilder, surfing osv, så kan du jo:

- velge en billigere cpu

- velge et annet skjermkort

- velge bort dvd-brenner

Da har du kjapt spart ...rundt regnet.. 2500.. og det holder greit til en en mus, et tastatur og en ok CRT skjerm..

Mulig det funker for deg, kanskje ikke.. uansett - lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar
Fant dette på Muliticom:

Datamaskin med AMD XP2600+ prosessor (333MHz FSB). Midi ATX kabinett, 512MB DDR minne, 120GB UDMA/100 7200rpm harddisk, 64MB skjermkort, USB porter, 52x CDRW-brenner, 10/100 nettverkskort, lydkort, 80W høyttalere, scrollmus og tastatur. Leveres med fargeskriver og 17" TCO99 skjerm inkludert i prisen! Alt er ferdig montert og testet grundig når du mottar maskinen.

Hele pakken for kun kr. 5.495,- inkl. mva.

Noen som har kommentarer til det?

Barebone/shuttle ser ut til at det blir for dyrt. Hadde jo vært greit med ferdigpc og da måtte jeg opp i 8000,- for en shuttle.

Mmmjoda... ser vel bra ut det.

EDIT: ahh, så feil...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Mmmjoda... ser vel bra ut det. Eller; det kommer vel an på hvilke spill hun skal bruke den på. Hvilke spill skal hun bruke den på?
Den skal ikke brukes til å spilles med.
:whistle:

Tror er ferdigbygg er greit, hvis du ikke vil være supportperson når ting begynner å gå galt.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

AOpen H600B er sikkert et greit kabinett, siden PSU-en i dette kabinettet er støysvak. Hva skjermkort angår, vil jeg anbefale deg/henne å kjøpe et Radeon 9200SE. Disse koster omkring 500 kroner, og har kjøleribbe (kun passiv kjøling - ingen støy). Et annet tips jeg har, er å bruke omkring 300 kroner på prosessorvifte, slik at du får ei vifte med god kjøling til tross for lavt støynivå. EKL Papst sin Socket A-vifte til rundt 300 kroner skal være veldig stillegående. På harddisk-fronten er Samsung kjent for å være de mest stillegående, etterfulgt av Seagate. Jeg ser ingen grunn til at kollegaen din burde kjøpe noe annet enn en Samsung 160GB-disk. En 512MB RAM-brikke fra Twinmos burde absolutt være tilstrekkelig. CPU/hovedkort er egentlig en grei sak. Hvorfor ikke bare kjøpe en AMD XP2500+ og et Abit NF7? Dette vil være mer enn bra nok ytelse for hennes bruk, samt at det vil være et av alternativene som gir mest ytelse pr. krone (og det blir ikke veldig mange kroner, heller). Et slikt oppsett burde koste godt under 8000 kroner, eventuelt opp i mot 8000 kroner hvis du velger å legge mye penger i skjerm.

Lenke til kommentar

Har egentlig lyst til å annbefale henne en ferdigbygget pc slik at jeg slipper å bli "suppert-person" så fort hun får problemer. Men takk for hjelpen. Skal kontakte Multicom og høre hvordan støynivået er på pcn de selger er. Er det akseptabelt tror jeg det er et ganske godt tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...