Gå til innhold

Beste pc byggersiden


Anbefalte innlegg

Skal bygge en ny pc, er ikke helt sikker på om jeg skal bygge den selv eller ikke....men jeg trenger en side hvor jeg kan bygge en pc, slik at jeg får se pris antydningen. Jeg vet det er en på komplett, men finner den ikke. Greit jeg er n00b, ikke bekreft det er du snill. HVis jeg da skulle ha bygd den selv, og hadde bestilt enkle dele av mange forskjellige nettsider, ville jeg da ha klart å bygge den sammen, uten å måtte kjøpe inn ekstra utstyr som ledninger og kabler og det greiene der?

Høres veldig frustrerende ut ass

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bygge en ny pc, er ikke helt sikker på om jeg skal bygge den selv eller ikke....men jeg trenger en side hvor jeg kan bygge en pc, slik at jeg får se pris antydningen. Jeg vet det er en på komplett, men finner den ikke. Greit jeg er n00b, ikke bekreft det er du snill.  HVis jeg da skulle ha bygd den selv, og hadde bestilt enkle dele av mange forskjellige nettsider, ville jeg da ha klart å bygge den sammen, uten å måtte kjøpe inn ekstra utstyr som ledninger og kabler og det greiene der?

Høres veldig frustrerende ut ass

Hos komplett kan du velge utifra flere plattformer. http://www.komplett.no/k/cl.asp?bn=10310

Du må velge "se alle valgmuligheter" for å se alle valg, og du må trykke "bestill" (eller "kjøp") for å se prisen på det endelige valget. Det er altså ikke like fleksibelt som hos netshop eller mpx.

 

Netshop:

http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?t=875&g0=0&g1=51

(du velger altså sokkel til høyre, og får deretter opp variasjonene.

 

Mpx:

http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?t=0&...&g1=15&pubgrp=1

(samme prinsipp som hos netshop)

 

Ved nærmere ettertanke tror jeg netshop er best...

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Vel, du kan jo ikke være sikker på at det passer hvis du ikke VET at det passer. Hvis du ikke vet, kan du jo gi en prisantydning og hvilke ting du trenger, samt hva du tenker å bruke maskinen til, så vil du sikkert få noen forslag. For øvrig vil du kunne tape litt penger på å bestille fra forskjellige forhandlere, så sant det ikke er spesielle tilbud, pga. frakt og slikt. Jeg kan anbefale deg et AMD 64-system (sokkel 754). AMD 64 3000+ er et godt utgangspunkt. Sats på MSI Nforce 3 250Gb-hovedkort, med f.eks. Corsairs 3200 TwinX eller OCZ's E.B.-minne (3500 eller 3700). Skal du ha et skikkelig grafikkort velger du Nvidias 6800 gt, ellers får du mye for pengene med et Radeon 9800 pro.

Lenke til kommentar

En side som er ganske enkel å forstå er psdatas byggepc side. Gå inn på www.psdata.no og velg pcbygger og hvilken type pc du vil bygge (for eksempel stasjonær pc amd så velger du type prosessor feks amd 64), da får du opp et standaroppsett der du kan legge til og forandre deler. Du kan også velge at psdata skal bygge dataen for deg eller om du vil gjøre dette selv.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...