Jonas 90 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Skal bygge en ny pc, er ikke helt sikker på om jeg skal bygge den selv eller ikke....men jeg trenger en side hvor jeg kan bygge en pc, slik at jeg får se pris antydningen. Jeg vet det er en på komplett, men finner den ikke. Greit jeg er n00b, ikke bekreft det er du snill. HVis jeg da skulle ha bygd den selv, og hadde bestilt enkle dele av mange forskjellige nettsider, ville jeg da ha klart å bygge den sammen, uten å måtte kjøpe inn ekstra utstyr som ledninger og kabler og det greiene der? Høres veldig frustrerende ut ass Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9369 PC-bygger guiden her på Hardware.no er kjekk og grei. Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Gå inn på PC, velg komplett pc.Der er pc byggeren Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Skal bygge en ny pc, er ikke helt sikker på om jeg skal bygge den selv eller ikke....men jeg trenger en side hvor jeg kan bygge en pc, slik at jeg får se pris antydningen. Jeg vet det er en på komplett, men finner den ikke. Greit jeg er n00b, ikke bekreft det er du snill. HVis jeg da skulle ha bygd den selv, og hadde bestilt enkle dele av mange forskjellige nettsider, ville jeg da ha klart å bygge den sammen, uten å måtte kjøpe inn ekstra utstyr som ledninger og kabler og det greiene der?Høres veldig frustrerende ut ass Hos komplett kan du velge utifra flere plattformer. http://www.komplett.no/k/cl.asp?bn=10310 Du må velge "se alle valgmuligheter" for å se alle valg, og du må trykke "bestill" (eller "kjøp") for å se prisen på det endelige valget. Det er altså ikke like fleksibelt som hos netshop eller mpx. Netshop: http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?t=875&g0=0&g1=51 (du velger altså sokkel til høyre, og får deretter opp variasjonene. Mpx: http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?t=0&...&g1=15&pubgrp=1 (samme prinsipp som hos netshop) Ved nærmere ettertanke tror jeg netshop er best... Endret 26. august 2004 av bureaucrator Lenke til kommentar
Jonas 90 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 eneste jeg ser er tilbud på pc'er, og at det står konfiguer ved siden av kjøp knappen. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) eneste jeg ser er tilbud på pc'er, og at det står konfiguer ved siden av kjøp knappen. Prøv deg litt fram, trykk litt her og der, så skjønner du sikkert. Endret 26. august 2004 av bureaucrator Lenke til kommentar
Jonas 90 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Jeg lurer ikke på om jeg bygger dataen selv, og bestiller deler fra forskjellige netthandlere. Sett at jeg ser på pris og tilgjengelighet. Men sånn sett, kan jeg være sikker på at dette passer???? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Vel, du kan jo ikke være sikker på at det passer hvis du ikke VET at det passer. Hvis du ikke vet, kan du jo gi en prisantydning og hvilke ting du trenger, samt hva du tenker å bruke maskinen til, så vil du sikkert få noen forslag. For øvrig vil du kunne tape litt penger på å bestille fra forskjellige forhandlere, så sant det ikke er spesielle tilbud, pga. frakt og slikt. Jeg kan anbefale deg et AMD 64-system (sokkel 754). AMD 64 3000+ er et godt utgangspunkt. Sats på MSI Nforce 3 250Gb-hovedkort, med f.eks. Corsairs 3200 TwinX eller OCZ's E.B.-minne (3500 eller 3700). Skal du ha et skikkelig grafikkort velger du Nvidias 6800 gt, ellers får du mye for pengene med et Radeon 9800 pro. Lenke til kommentar
Jonas 90 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 får man IDE-kabelen når man kjøper hardisk for seg selv? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Ikke med harddisken nei. Men følger med hk. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 får man IDE-kabelen når man kjøper hardisk for seg selv? Vanligvis ikke, men man får somregel med det man trenger av kabler med hovedkortet. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 får man IDE-kabelen når man kjøper hardisk for seg selv? Nei, ikke over nettbutikk. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) En side som er ganske enkel å forstå er psdatas byggepc side. Gå inn på www.psdata.no og velg pcbygger og hvilken type pc du vil bygge (for eksempel stasjonær pc amd så velger du type prosessor feks amd 64), da får du opp et standaroppsett der du kan legge til og forandre deler. Du kan også velge at psdata skal bygge dataen for deg eller om du vil gjøre dette selv. Endret 26. august 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Jonas 90 Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 men tanke påpris, hvem er billigst da? Lenke til kommentar
highlander Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Er vel sånn ca lik på pris Petter Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Somregel er de foskjellige nettbutikkene ganske like på pris, iallefall på hele systemer, men enkeltdeler kan ofte ha ganske stor forskjell. For beste pris kan du jo skjekke ut produktguiden: http://produkt.hardware.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå