Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

5 - 10Mbit SDSL/fastlinje.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på hvor du bor i landet da, men sjekk www.adsl.no. Dette er vel et selskap som opererer i Møre og Romsdal og ellers på nordvestlandet tror jeg (kanskje ellers i landet for alt jeg vet). Tast inn telefonnummeret ditt oppe til høyre under dekningssøk så får du se om de kan levere til deg. Det raskeste de kan levere er et ab. med 4 til 8 mbit alt etter hvor langt du befinner deg fra sentralen. For dette betaler du kun kr. 495 hvis du binder deg for tre år. Jeg oppdaget selvfølgelig dette tilbudet etter at jeg hadde bundet meg til Stjelenor med tilnærmet lik pris, men 1 mbit linje. :mad:

Lenke til kommentar

Skal du ha 5-10mbit SDSL må du nok betale en god del :p

Jeg vet egentlig ikke om noen som leverer den hastigheten heller.

Bredbåndsfabrikken (bredband.no) leverer 10mbit for ca 400kr/mnd, men jeg tror ikke de bygger ut mer for øyeblikket, hvis ikke det har forandra seg i det siste.

Et alternativ er Nextgentel som har 8mbit/864kbit ADSL for ca 1000kr.

De har også 2,3mbit SHDSL for 850-950kr.

Lenke til kommentar
Noen som kjenner til noen bra og billige leverandører av SDSL/fastlinje med litt guffe som ikke koster skjorta?

Om du bor i oslo så er det meg kjent bare bredbåndsfabrikken som leverer symteriske linjer på 10mbit til vanlige folk. Men de er stoppa utbygginga så du må flytte inn en plass det er installert. Ellers så er det bare adsl som gir skikkelig gode innhastigheter(opptil 8mbit), men bare 0.8 ut. Skal du har rask linje ut så er vel sdsl eneste alternativet? og da bare rundt 3mbit og ganske dyrt. Canaldigital har bygd ut kabelnettet i oslo området med samme teknologi som her i tromsø, 2mbit inn og ut til 647. Du får bare undersøke nærmere, for alt jeg vet så finns raskere der. Men ikke av de vanlige leverandørene, eller så får du flytte på studenthybel.

Lenke til kommentar
Ouch, der spratt det i taket ja... 7000,- kr måneden. Damn!

Og det var ikke i 5-10MBit området en gang... 12.000/mnd for 6Mbit er det "billigste" da. Nextgentel har VDSL 6Mbit (symmetrisk den også) til 6.500/mnd. Tror nok jeg ville holdt meg til 2Mbit SDSL jeg, kan du få til noenlunde rimelige priser.

 

Bare innfinn deg med at stor upload = bikkjedyrt. ADSL 8Mbit inn koster nesten ingenting i forhold, men da er upload lite og ingenting...

 

Kjella

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...