Gå til innhold

A64 med DDR2 og PCI Express

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille noen pc-deler til en venn, som kun vil ha det beste... i tillegg hater han pentium. Derfor lurte jeg på om det finnes noen bra hovedkort for AMD 64 som støtter DDR2 og PCI Express? De eneste hovedkortene jeg har funnet som støtter dette er for pentium... finnes det ikke noe for AMD???

Endret av gravypressure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AMD vil ikke ta bruk av DDR2 nå pga. av høye timings, men muligheten skal være der i fremtiden. AMD har bedre ytelse med DDR(1). Når det gjelder PCI-express så må du lete lenge. SiS skal ha lansert et chipsett (sis 756?) med PCI-express, men det er umulig å finne. Du kan jo også vente på Via K8T890 og Nforce4 som kommer senere i år.
Lenke til kommentar

Hovedkort for AMD og AMD64 vil ikke få støtte for DDR2 med det første. Det skyldes at tilgangstidene til DDR4 er så høye.

PCI Express kommer ikke til AMD før 2005 tror jeg. Har spurt om akkurat dette selv, og fikk til svar at det (kanskje) ikke blir noe slikt før neste år. :(

Skal han absoludt ha PCI Express, må han klare jeg med Intel. Forresten, ha hater han me Intel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...