Gå til innhold

Radeon X800 eller GeForce 6800?


Jonas 90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra mitt sysnpukt har nvidia og ati aldri vært så like som nå. Jeg har studert mang en test og vil tørre å påstå at begge er meget gode kjøp.

Om det er et spesiellt spill du vil spille som f.eks. HL2 så kan du jo ta en titt på tester som tester det, og i det tilfellet er det vel ATI som er best akkurat nå, men jeg har en følelse av at nvidia kommer med nye drivere som kan optimalisere ytelsen litt.

 

Jeg vil si at Radeon er noe bedre på ytelse, mens geforce er kjent for å være litt mer solide og problem frie kort. Har lagt merke til en del problemer med 9600 og 9800 kort. I tilegg har geforce kortene som regel langt bedre kjøling enn radeon.

 

Ingen klar vinner tbh.

Lenke til kommentar
Fra mitt sysnpukt har nvidia og ati aldri vært så like som nå. Jeg har studert mang en test og vil tørre å påstå at begge er meget gode kjøp.

Om det er et spesiellt spill du vil spille som f.eks. HL2 så kan du jo ta en titt på tester som tester det, og i det tilfellet er det vel ATI som er best akkurat nå, men jeg har en følelse av at nvidia kommer med nye drivere som kan optimalisere ytelsen litt.

 

Jeg vil si at Radeon er noe bedre på ytelse, mens geforce er kjent for å være litt mer solide og problem frie kort. Har lagt merke til en del problemer med 9600 og 9800 kort. I tilegg har geforce kortene som regel langt bedre kjøling enn radeon.

 

Ingen klar vinner tbh.

:p kjøligere ja, men mye mer bråkete

Lenke til kommentar
Fra mitt sysnpukt har nvidia og ati aldri vært så like som nå. Jeg har studert mang en test og vil tørre å påstå at begge er meget gode kjøp.

Om det er et spesiellt spill du vil spille som f.eks. HL2 så kan du jo ta en titt på tester som tester det, og i det tilfellet er det vel ATI som er best akkurat nå, men jeg har en følelse av at nvidia kommer med nye drivere som kan optimalisere ytelsen litt.

 

Jeg vil si at Radeon er noe bedre på ytelse, mens geforce er kjent for å være litt mer solide og problem frie kort. Har lagt merke til en del problemer med 9600 og 9800 kort. I tilegg har geforce kortene som regel langt bedre kjøling enn radeon.

 

Ingen klar vinner tbh.

:p kjøligere ja, men mye mer bråkete

Ikke nødvendigvis........uansett, har vi ikke akkurat lik post ca 10 ganger fra før :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg vil si at Radeon er noe bedre på ytelse, mens geforce er kjent for å være litt mer solide og problem frie kort. Har lagt merke til en del problemer med 9600 og 9800 kort. I tilegg har geforce kortene som regel langt bedre kjøling enn radeon.

 

Ingen klar vinner tbh.

Jeg vil ikke akkurat si at den ene lager kort av høyere kvalitet enn den andre. Alle jeg kjenner som har ATI kort, har iallefall problemfrie og "solide" kort

Lenke til kommentar

Radeon kortene har alltid hatt litt bedre kvalitet på bildet også mht AntiAliasing og Antistrophic Filtering......hvis du gleder deg til HL2 og CS: Source er nok Radeon x800 kortet beste kjøpet, men ellers er det bare å lese tester å velge et kort. å spørre her hvem som er best er et evighetsprosjekt ;) :!:

 

*edit skrivefeil*

Endret av Slabbedasken
Lenke til kommentar

Jeg har tre ATI-kort. Et 9700 PRO, et 9600 XT og et X800 PRO VIVO (åpnet til 16 pipelines). Alle har vært fullstendig problemfrie.

 

Når det gjelder det å se film har ATI vært best før pgra. bedre hardwarestøtte for filmdekoding. Jeg vet ikke om det gjelder i konkurranse med 6800GT.

 

Ellers er argumentene:

 

1. Spiller du Doom3 mye- kjøp 6800

2. Kommer du til å spille HL2 mye- kjøp X800

3. Vil du minimere støy og strømforbruk- kjøp X800

4. Tror du at Pixelshaders 3.0 blir viktig- kjøp 6800

5. Har du trangt kabinett- x800.

 

Bildekvalitet er temmelig likt, faktisk med 6800 litt bedre pga ærligere filtreringsrutiner.

 

CD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...