Jonas 90 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Skal kjøpe er bra skjermkort som jeg kan kose meg med i lang tid fremover, men hvem av skjermkortene er best av GeForce 6800 og Radeon X800? Bruker skjermkortet mest til å spille og se på film.....men film er viktigere Lenke til kommentar
Jonas 90 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 vi snakker om Geforce 6800 GT Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 har du ikke søkt her på forumet eller lest tester av 6800/x800 ? Lenke til kommentar
Jonas 90 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 mye jeg ikke skjønner der som står der, så det blir litt vanskelig......og de har ikke klart å teste det nye til Geforce....derfor spurte jeg.....og hva betyr pixel pipelines? Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Velg Geforce 6800Gt Endret 26. august 2004 av Dr3ad Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Fra mitt sysnpukt har nvidia og ati aldri vært så like som nå. Jeg har studert mang en test og vil tørre å påstå at begge er meget gode kjøp. Om det er et spesiellt spill du vil spille som f.eks. HL2 så kan du jo ta en titt på tester som tester det, og i det tilfellet er det vel ATI som er best akkurat nå, men jeg har en følelse av at nvidia kommer med nye drivere som kan optimalisere ytelsen litt. Jeg vil si at Radeon er noe bedre på ytelse, mens geforce er kjent for å være litt mer solide og problem frie kort. Har lagt merke til en del problemer med 9600 og 9800 kort. I tilegg har geforce kortene som regel langt bedre kjøling enn radeon. Ingen klar vinner tbh. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Fra mitt sysnpukt har nvidia og ati aldri vært så like som nå. Jeg har studert mang en test og vil tørre å påstå at begge er meget gode kjøp.Om det er et spesiellt spill du vil spille som f.eks. HL2 så kan du jo ta en titt på tester som tester det, og i det tilfellet er det vel ATI som er best akkurat nå, men jeg har en følelse av at nvidia kommer med nye drivere som kan optimalisere ytelsen litt. Jeg vil si at Radeon er noe bedre på ytelse, mens geforce er kjent for å være litt mer solide og problem frie kort. Har lagt merke til en del problemer med 9600 og 9800 kort. I tilegg har geforce kortene som regel langt bedre kjøling enn radeon. Ingen klar vinner tbh. kjøligere ja, men mye mer bråkete Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Fra mitt sysnpukt har nvidia og ati aldri vært så like som nå. Jeg har studert mang en test og vil tørre å påstå at begge er meget gode kjøp.Om det er et spesiellt spill du vil spille som f.eks. HL2 så kan du jo ta en titt på tester som tester det, og i det tilfellet er det vel ATI som er best akkurat nå, men jeg har en følelse av at nvidia kommer med nye drivere som kan optimalisere ytelsen litt. Jeg vil si at Radeon er noe bedre på ytelse, mens geforce er kjent for å være litt mer solide og problem frie kort. Har lagt merke til en del problemer med 9600 og 9800 kort. I tilegg har geforce kortene som regel langt bedre kjøling enn radeon. Ingen klar vinner tbh. kjøligere ja, men mye mer bråkete Ikke nødvendigvis........uansett, har vi ikke akkurat lik post ca 10 ganger fra før Lenke til kommentar
lperik Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 kjøligere ja, men mye mer bråkete Er ikke værre enn å kjøpe Artic Cooling det, så det er vel ikke noe spesielt godt argument for ikke å skulle kjøpe 6800kort fremfor x800kort. (om det da var ment som et argument) Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Ingen klar vinner tbh. kjøligere ja, men mye mer bråkete En liten overdrivelse? x800-kort er litt mer stillegående, men 6800-kort er ikke spesielt bråkete de heller(iallefall ikke 6800gt, erfaring). Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 JimRamse Skrevet 26/08/2004 : 13:20 Ikke nødvendigvis........uansett, har vi ikke akkurat lik post ca 10 ganger fra før Enig, begynner å bli veldig irritert over dette nå, har vært ekstremt i det siste. Til trådstarter: Hvorfor kan du ikke bare lete litt!? Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 kjøp det du har mest lyst på. klag eller skryt etterpå. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Uten noe form for klokking eller diverse modding, så skal 6800 GT yte bedre en X800 Pro i de fleste tester. Selv er ingen av kortene noe dårlig kjøp. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg vil si at Radeon er noe bedre på ytelse, mens geforce er kjent for å være litt mer solide og problem frie kort. Har lagt merke til en del problemer med 9600 og 9800 kort. I tilegg har geforce kortene som regel langt bedre kjøling enn radeon. Ingen klar vinner tbh. Jeg vil ikke akkurat si at den ene lager kort av høyere kvalitet enn den andre. Alle jeg kjenner som har ATI kort, har iallefall problemfrie og "solide" kort Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Radeon kortene har alltid hatt litt bedre kvalitet på bildet også mht AntiAliasing og Antistrophic Filtering......hvis du gleder deg til HL2 og CS: Source er nok Radeon x800 kortet beste kjøpet, men ellers er det bare å lese tester å velge et kort. å spørre her hvem som er best er et evighetsprosjekt :!: *edit skrivefeil* Endret 27. august 2004 av Slabbedasken Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har tre ATI-kort. Et 9700 PRO, et 9600 XT og et X800 PRO VIVO (åpnet til 16 pipelines). Alle har vært fullstendig problemfrie. Når det gjelder det å se film har ATI vært best før pgra. bedre hardwarestøtte for filmdekoding. Jeg vet ikke om det gjelder i konkurranse med 6800GT. Ellers er argumentene: 1. Spiller du Doom3 mye- kjøp 6800 2. Kommer du til å spille HL2 mye- kjøp X800 3. Vil du minimere støy og strømforbruk- kjøp X800 4. Tror du at Pixelshaders 3.0 blir viktig- kjøp 6800 5. Har du trangt kabinett- x800. Bildekvalitet er temmelig likt, faktisk med 6800 litt bedre pga ærligere filtreringsrutiner. CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå