Cosmic^ Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har kjøpt meg en bærbar pc med integrert nettverkskort (Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection), og sliter med å komme på det trådløst nettverket hjemme. Vi har satt det opp på en nokså kronglete måte, og jeg lurer på om det er derfor jeg ikke får internett. Oppsettet vårt er som følger: Ruter->Switch->Trådløs Ruter. Den trådløse ruteren er en Dlink 614+. Vi har en stasjonær pc med win 98 som får internett trådløst og en annen stasjonær med winxp pro som får det gjennom kabling fra switchen. Problemet er altså: Jeg kommer meg ikke på nettet med den bærbare pcen som kjører win2k pro. Finner nettverket og greier, og får kobla meg opp mot trådløsruteren, men jeg får altså ikke internett. På skolen min (NITH) har jeg ingen problemer med å komme meg på det trådløse nettverket de har der, så det må være noe som er galt i den trådløse ruteren hos oss, eventuelt noe spesielt jeg må gjøre da vi har to rutere utenpå hverandre. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Det går vel å disable ruterfunksjonaliteten i ruteren (se i manualen)? Gjør du det vil 614+-en funke som trådløs forlengelse av nettverket "til den første" ruteren og det meste bør gå bedre. Lenke til kommentar
Cosmic^ Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Fant ut av det! Måtte endre ip-adressen til trådløs ruteren og sette en kryssa kabel mellom lan portene på de to ruterne. Takk for hjelpen . Lenke til kommentar
Cosmic^ Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Spør om litt mer mens jeg først er i gang jeg... Jeg har et trådløst nettverkskort i den stasjonære pc'en som er koblet opp mot ruteren med kabel. Er det mulig å få dette trådløse nettverkskortet til å til å gi internett til den bærbare pc'en når jeg er i denne delen av huset? Signalene fra ruteren når ikke helt inn dit, så jeg er nødt til å sitte i stua med laptopen for å komme på internett, med mindre det da går an å få den stasjonære til å gi den bærbare internett. Har prøvd å dele den trådløse oppkoblingen, men da slutter oppkoblingen gjennom kabel å virke. Hvis jeg oppretter en bro mellom de to tilkoblingene, går det ikke an å dele tilkobling med andre pc'er ser det ut som. Den pc'en som skal dele internett kjører winxp pro. Den bærbare har fortsatt win2k pro. Lenke til kommentar
Cosmic^ Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 *bump* Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Mulig det funker å sette begge nettverkskortene til adhoc, og slå på del internettforbindelese. Du må vel også slå på bridgeing mellom de to nettverkskortene (det trådløse og det vanlige i den stasjonære PC'en). Personlig så har jeg ikke prøvd dette, men det er det sikkert noen andre som har. Forresten så bør du ikke bumpe på den måten - det kan føre til at moderatorene stenger ned hele tråden din Endret 27. august 2004 av darkness| Lenke til kommentar
Cosmic^ Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Jeg har gjort alt det du sier der, men problemet er det at jeg ikke får delt internettforbindelsen når jeg har satt på bridge mellom de to nettverkskortene. Får kontakt mellom pcene og greier, men jeg får ikke opp internett. Jeg må da finne ut en måte hvor jeg kan få delt en nettverkstilkobling med bridge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå