SE Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Fikk min bærbare 1557 fra Netshop på tirsdag. Også testet jeg Battery Eater og fant ut at CPU Clock stod på 598MHz. Etter litt så jeg at det stod det samme i control panel > system. Ellers er denne maskinen fra netshop en Genial maskin. Men er dette normalt i "vanlig windows aktivitet"? Er det noe maskinen selv styrer for å spare strøm? Lenke til kommentar
enl Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Jepp, de mobile versjonene av intels prosessorer senker hastigheten for å spare strøm når du kjører på batterier. Dette har vært til siden P!!!-M, og er kjent som speedstep. Hvis du ikke ønsker dette, er det fullt mulig å endre dette i BIOS. Endret 26. august 2004 av enl Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Riktig resonnert. Med høy load kjører den opp cpu'en, og ved normal aktivitet bremser den ned litt. Tror det er SpeedStep Intel kaller teknologien.. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 det er speedstep det heter, jeg har det på min evo n600c med p3 1200mhz. Lenke til kommentar
SE Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 ja ok. Mao ikke noe å bekymre seg over.... takk Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Vurderer omtrent samme maskin (da fra psdata). Går CPUen mye opp hvis man ser på f.eks film eller hører på musikk? Lenke til kommentar
SE Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Vurderer omtrent samme maskin (da fra psdata). Går CPUen mye opp hvis man ser på f.eks film eller hører på musikk? Ingenting hos meg iallefall... genial maskin. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Noe som irriterer meg, er at den gjelder graftikkkortet på min 556 og... Får ikke fiksa dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå