Gå til innhold

Sliter med å installere S-ATA disker

Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Hei

En kompis av meg har nettopp investert i ny pc. Alt fungerte helt fint til han skulle installere SATA diskene. Vi fulgte en guide som vi fant her på HW.no Hovedkortet hans er et MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3. Kan det være noen bios instillinger som er feil i fra produsenten av som må justeres? Har prøvd alt... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kompis av meg har nettopp investert i ny pc. Alt fungerte helt fint til han skulle installere SATA diskene. Vi fulgte en guide som vi fant her på HW.no Hovedkortet hans er et MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3. Kan det være noen bios instillinger som er feil i fra produsenten av som må justeres? Har prøvd alt... :(

Kommer diskene opp i det hele tatt? Har du prøvd forkjellige SATA kontrollere. Noen hk'er har dedikerte SATA kontrollere for RAID... Da må du bruke de andre kontrollerene eller enable RAID i tillegg.

Lenke til kommentar
Har ikke lest guiden, men du velger å installere tredjepart drivere under installasjonen av xp? eller var det snakk om bare å installere en sata disk under allerede eksisterende os?

Under oppstarten av installasjonen av xp trykker jeg F6, deretter velger jeg at jeg vil installere noen kontrollere og jeg har driverne på en diskett. Har gjort dette før med mitt hk som har K8t800 chipset. Da fungerte det helt fint, men med nForce3 ville det ikke funke.. :(

Lenke til kommentar
Hei

Sata er integrert i dette HK'et. Disketten trengs ikke.

Lenke til kommentar
Du må ha driverne på diskett under innstalasjon av windows xp, jeg fant disse på asus cd'en som fulgte med hovedkortet og la dem selv på diskett...

Idiotisk at man ikke kan bruke cd-rom etc, men Microsoft er Microsoft...

NEI! GRR! Ikke på K8N Neo Platinum! Man trenger ikke installere S-ATA driver på det! Men til trådstarter, har du sjekket at strømkontaktene er i? :ermm:

Lenke til kommentar
Du må ha driverne på diskett under innstalasjon av windows xp, jeg fant disse på asus cd'en som fulgte med hovedkortet og la dem selv på diskett...

Idiotisk at man ikke kan bruke cd-rom etc, men Microsoft er Microsoft...

Det er jo ikke Microsoft sin feil. Det må isåfall være hovedkortprodusent/brikkesettprodusent...

Hvis du leser høyere opp så behøver man ikke SATA-driverdisk på dette hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...