Fjelldal83 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hei En kompis av meg har nettopp investert i ny pc. Alt fungerte helt fint til han skulle installere SATA diskene. Vi fulgte en guide som vi fant her på HW.no Hovedkortet hans er et MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3. Kan det være noen bios instillinger som er feil i fra produsenten av som må justeres? Har prøvd alt... Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Installert S-Ata driverne? Slått på S-Ata greiene i BIOS? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Sata'en er aktivert i Bios... Har ikke peiling hva som kan være galt. Jeg følger guiden til punkt og prikke... Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Kan hovedkortet være defekt ? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 En kompis av meg har nettopp investert i ny pc. Alt fungerte helt fint til han skulle installere SATA diskene. Vi fulgte en guide som vi fant her på HW.no Hovedkortet hans er et MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3. Kan det være noen bios instillinger som er feil i fra produsenten av som må justeres? Har prøvd alt... Kommer diskene opp i det hele tatt? Har du prøvd forkjellige SATA kontrollere. Noen hk'er har dedikerte SATA kontrollere for RAID... Da må du bruke de andre kontrollerene eller enable RAID i tillegg. Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Husk og velge sata port nr.1 Drivere skal instaleres fra device manager, og ikke instalaskon fra diskett//cdrom. Bedre å la den søke opp riktige drivere. Lenke til kommentar
m4tz Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) hvor er denne guiden da? jeg har også problemer med sata link er du snill Endret 26. august 2004 av m4tz Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har ikke lest guiden, men du velger å installere tredjepart drivere under installasjonen av xp? eller var det snakk om bare å installere en sata disk under allerede eksisterende os? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Har ikke lest guiden, men du velger å installere tredjepart drivere under installasjonen av xp? eller var det snakk om bare å installere en sata disk under allerede eksisterende os? Under oppstarten av installasjonen av xp trykker jeg F6, deretter velger jeg at jeg vil installere noen kontrollere og jeg har driverne på en diskett. Har gjort dette før med mitt hk som har K8t800 chipset. Da fungerte det helt fint, men med nForce3 ville det ikke funke.. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hei En kompis av meg har nettopp investert i ny pc. Alt fungerte helt fint til han skulle installere SATA diskene. Vi fulgte en guide som vi fant her på HW.no Hovedkortet hans er et MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3. Kan det være noen bios instillinger som er feil i fra produsenten av som må justeres? Har prøvd alt... Sata er integrert i dette HK'et. Disketten trengs ikke. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Hvorfor kommer ikke disken opp i bios da? Vi har prøvd med og uten diskett... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Har du overklokka eller no lignende? Da fant ikke jeg diskene når jeg klokka for mye...Mener jeg hadde en funksjon i BIOS som jeg måtte ha av eller på... Endret 26. august 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Du må ha driverne på diskett under innstalasjon av windows xp, jeg fant disse på asus cd'en som fulgte med hovedkortet og la dem selv på diskett... Idiotisk at man ikke kan bruke cd-rom etc, men Microsoft er Microsoft... Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Ingenting er overklokket. Det eneste som er forandret i bios er klokka Utrolig irriterende problem Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Du må ha driverne på diskett under innstalasjon av windows xp, jeg fant disse på asus cd'en som fulgte med hovedkortet og la dem selv på diskett... Idiotisk at man ikke kan bruke cd-rom etc, men Microsoft er Microsoft... NEI! GRR! Ikke på K8N Neo Platinum! Man trenger ikke installere S-ATA driver på det! Men til trådstarter, har du sjekket at strømkontaktene er i? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Du må ha driverne på diskett under innstalasjon av windows xp, jeg fant disse på asus cd'en som fulgte med hovedkortet og la dem selv på diskett... Idiotisk at man ikke kan bruke cd-rom etc, men Microsoft er Microsoft... Det er jo ikke Microsoft sin feil. Det må isåfall være hovedkortprodusent/brikkesettprodusent... Hvis du leser høyere opp så behøver man ikke SATA-driverdisk på dette hovedkortet. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Strømkontakten er i, disken suser som bare det. Men finner ikke den i bios... Kan hk være defekt eller er det jeg som er dum? hehe Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvor mange SATA kontrollere er det på hk? Har du prøvd alle? Lenke til kommentar
Ygdrazil Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Min s-ata ville ikke finne disken sålenge det stod en disk på p-ata primary master.. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Det er 4 såvidt jeg husker. Har prøvd alle ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå