ProXymus Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg har over 200 filmer jeg gjerne vil få brent ut for å få mer plass på harddisken. Jeg vil gjerne at dem skal kunne bli spilt av med DVD spillern min e.l Prøver å bruker nero til dette og brenne dem som VCD og SVCD men dem blir for store og det tar vanvittig lang tid. Noen råd om hva slags andre programmer jeg kan bruke eller andre ting jeg evt kan gjøre? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Kjøp deg en KiSS DVD-spiller. Disse spiller av divx og xvid, pluss alt det andre en vanlig dvd-spiller kan. Tror en KiSS DP-500 koster ca 2000 nå. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 ... eller en chippet Xbox med Xbox Media Center. Den spiller både DVD og Divx, mp3, viser bilder, viser værmeldingen og masse mer. Kan også brukes til å spille haugevis av spill med, både Xbox- og eldre konsoller (NES, SNES, etc..). Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Vil helst ta dette gjennom pcen.. ikke ved å kjøpe ny dvd spiller eller en chippet xbox Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Da må du nok belage deg på en god del timer med avi->mpeg omkoding (hvis filmene dine er DivX\XviD da..) Endret 26. august 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 som sagt du kan skaffe deg en dvd spiller som spiller divx(liteon) eller du kan legge tv ledning fra pcen til tv, men du skulle jo ha dem ut på cd, du kan jo dele opp filmene dine i flere deler, se om du finner proget på google Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Her finner du programmer du kan splitte video med Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) det er bra thompzen...keep up the good work. whooha...i mårå har eg hvert medlem her i 1 år:P Endret 26. august 2004 av ^aM^ Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) det er bra thompzen...keep up the good work. Jeg har et hjelpende hjerte EDIT: Post nr. 666 Endret 26. august 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Hovedsaken her er å få mer plass på hardisken så det er unødvendig med TV-UT og alt det der... Problemet er at det tar en evighet å encode dem i nero.. tar ca 1 time pr film og det blir en stund når det gjelder 200 filmer... Og etterpå pleier dem å ta for mye plass til å komme inn på cden i det hele tatt.. Prøvde å brenne inn en film på 200mb i en 700mb cd men den fikk ikke plass en gang. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 En .avi film blir betydelig større npr du skal kode dem om til mpeg1/2, sånn er det bare. De 3 enkleste alternativene er å invistere i en dvd-brenner, divx/dvd-spiller eller en ny harddisk. Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Har tenkt på det med dvd-brenner... Men er ikke dvd-discene veldig dyre? Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Så det aller billigste ville vel vært å kjøpe en ny hardisk hvis jeg ikke tar helt feil? hvis det ikke er noen som vet en løsning for å brenne ut på normale cd plater? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg ville invistert i en ny hd ja. Det koster ikke så mye for en 120gb. En dvd+/-r plate koster ca mellom 10-20 kroner. Lenke til kommentar
boemane Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hovedsaken her er å få mer plass på hardisken så det er unødvendig med TV-UT og alt det der...Problemet er at det tar en evighet å encode dem i nero.. tar ca 1 time pr film og det blir en stund når det gjelder 200 filmer... Og etterpå pleier dem å ta for mye plass til å komme inn på cden i det hele tatt.. Prøvde å brenne inn en film på 200mb i en 700mb cd men den fikk ikke plass en gang. Stalltipset her er jo å kjøpe DVDen orginalt, og ikke stjele dem fra P2P... Let the flaming begin .:BoeManE:. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Når du skal brenne VCD er og SVCD er så kommer det ikke ann på størrelsen på filmen når den er på dataen, det kommer ann på hvor lang den er. hvis ikke jeg tar feil så er det da plass til en film på 80minutter på en 700MB cd. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg ville invistert i en ny hd ja. Det koster ikke så mye for en 120gb. En dvd+/-r plate koster ca mellom 10-20 kroner. 120GB = 5,4kr per GB 160GB = 4,4kr per GB 200GB = 4,6kr per GB Det lønner seg altså å kjøpe 160GB-disker for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå