Gå til innhold

Mac G5 og HDTV

Anbefalte innlegg

Sitter med en Mac G5 og har lastet ned noen HDTV clips fra http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntShowcase.aspx Jeg har lastet ned windows media player for Mac OS, men når jeg spiller av filmen så hakker den. Klarer heller ikke kjøre den i riktig format i fullskjerm. Det er en 23" widescreen på HD1920X1200. Så den burde kjøre ganske fint. Tror det er noe feil med codecene. Noen som har tips om en god player for mac som støtter WMV9? Bruker PC til vanlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1080p WMV9 krever uhorvelig mye av maskinvaren. Jeg har null peiling på Mac (finnes det WMV9-dekoder til Mac?), men minstekravet for avspilling er nokså stivt (3GHz x86 og 128MB VRAM). Sannsynligvis hakker den fordi G5 ikke klarer å dekode/rendre videostrømmen raskt nok. Prøv 720p og se om det ikke går bedre.

Lenke til kommentar

G5en har 2x2GHz prosessorer. Det burde vel kunne gå. Prøvde samme filmklippet på min XP2400 og det funket helt fint. Liker veldig godt høye oppløsninger, så hadde vært gøyt å fått det til. Tror det må være noe med codecene eller playeren.

Endret av hanszpett
Lenke til kommentar

1080p går ikke på min boks (XP2400, 9600 Pro 128MB) uten artifakter. 2x2GHz burde holde hvis du får brukt dem begge til videorendringen. 1080i MPEG-2 burde iallefall gå fint.

Men som sagt, på Mac er jeg blank. Jeg vet at Linux-brukere har hatt problemer med WMV9, så det kan godt være noe tull med dekoderen/avspilleren.

Personlig er jeg litt skeptisk til WMV9 for HD-bruk. Ikke liker jeg enkoderen heller. I motsetning til XviD, som har en deilig enkoder og er mye mer systemvennlig enn WMV9. Jeg har ikke hatt ork til å enkode noe HD selv (man trenger nesten en dedikert boks til sånt), men av de tingene jeg har sett, er XviD best på bildekvalitet ved omtrent samme bitrater.

Lenke til kommentar

På min XP2400 er frameraten fin, men lyden henger etter. Men på G5en er alt hakkete, pluss at formatet forandrer seg i fullskjerm. Hadde vært digg å få tak i F.Eks Ace Mega Codec med Media Player Classic som støttet MaC OS. Ingen som vet om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...