Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan lage automatisk script

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg jobber som IT-ansvarlig på en skole og har installert trådløst nettverk over det hele. Men nettet er litt ustabilt. Det vil si at at brukere kan av og til "falle av" påloggingen og da kommer de seg ikke inn igjen.

Er det noen måte å lage et script som gjør at de automatisk blir logget på basestasjonene når de faller av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo det er kanskje enklere å sjekke hardware, men alt virker stabilt først.

Men så står det plutselig at nettverket er utilgjengelig selv om det er i full rekkevidde. Merkelig dette her.

Alt jeg trenger å gjøre er å trykke "deaktiver nettverksoppkobling" også trykke "aktiver" igjen. Da funker det. Burde ha vært noe automatisk greier.

En applet eller noe som "føler" oppkoblingen. Og om oppkoblingen faller ut, kobles det automatisk opp igjen.

Lenke til kommentar
Vi bruker Cisco 1200 Aironet basestasjoner.

Og Dell bærbare maskiner som plukker opp signalet.

Hei!

Jeg jobber også som IT-ansvalig på en skole.

Vi bruker også en hel del trådløst utstyr fra Cisco. Det som er snodig er at en del trådløst utstyr fra Dell sliter med å koble seg opp mot utstyret til Cisco. Det som løste problemet her, var å legge inn nyere drivere til den trådløse enheten på Dell maskinene. Vi fant også ut at vi sammen med utstyret fra Cisco, måtte vi også ha noen accesspunker fra andre leverandører (vi bruker NoWiresNeeded).

Beklager for et rotete svar, men stressfaktoren er høy her nå.

Endret av Equiox
Lenke til kommentar

Hmm...merkelig dette der. Så Dell maskiner har problemer med Cisco utstyr altså? På en annen skole har de akkurat samme utstyr, men opplever ikke noe problem som dette.

Men vi hadde også noe problemer med frekvensene på senderne. Vi byttet det slik at ingen senderere opererer på samme frekvens.

Først sto de på default, men da fikk vi duplex error eller noe sånt. Signalene krasjet med hverandre.

Kanskje det har noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...