Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjernstyre PC, problemer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har flere ganger prøvd å fjernstyre pc'en min hjemme med pc'en på skolen, men brannmurene har stoppet både vnc og windows fjernhjelp.

så hørte jeg noen nevne "tilkobling til eksternt skrivebord", en innebygget sak. Jeg testa det med en kamerat i går hjemme og det funka fint, men når jeg kommer hit til skolen funker det seff ikke. Jeg har hørt at det går bedre på web, så jeg prøvde å installere iis, og et proggis fra windows.

Men da jeg går i C:\Windows\Web\TSWeb der jeg la den, og trykker på default, så kan jeg ikke trykke på connect knappen.

i readme står det : The Remote Desktop Web Connection ActiveX client control is designed to be installed on a Web server running Windows NT 4.0 Server or later and Internet Information Server 4.0 or later. To use the sample pages, Active Server Pages (ASP) must be enabled on the Web server.

Betyr det at jeg må ha webserver installert og kjøre fila gjennom den?

Update : Jeg prøvde å legge ut filene mine på mitt webhotell, som støtter ASP, men uten nytte :

har prøvd å installere filene i C:\Inetpub\wwwroot\TSWeb som visstnok skal være iis webserveren. jeg må inrømme at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre videre...hvordan koble til gjennom den serveren? finner det ikke ut sad.gif

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det letteste for deg vil være å kjøre iis server som du kan legge inn fra windows cd'en din (iallefal på xp pro). Pass på når du installerer iis, at du sjekker innstillingene, for der kan du huke av "Web tilkobling for eksternt skrivebord" slik at det installerer seg selv.

Kjører dette selv på min egen maskin hjemme (http://bananpus.no-ip.com:8000/tsweb/) og har ingen problemer med det.

Kan også nevnes at MS har lagt inn en liten snutt som gjør at man kun kan bruke IE her

Edit: Lønner seg å lese postene grundig ja :>

IIS er "Internet Information Services" og er en pakke med nettop internett services som du kjører på din maskin. Som default ligger webserveren med her, og det høres ut som at feilen du gjør er at du sitter lokalt på din pc og åpner fila fra explorer?

Isåfall er det kun snakk om at du må ta en omvei om webserveren din - http://localhost/TSWeb om du sitter lokalt. (Du kan dog ikke koble deg til serveren om du sitter på den da ms ikke støtter flere klienter)

Endret av Weezel
Lenke til kommentar
hmm, jeg har nå prøvd å fått åpna filene, men når jeg gjør det (jeg VET at de er der) så kommer følgende error :

Screenshot

kan det være brannmurene?

EDIT : har også prøvd med http

Ifølge den feilmeldingen du får der, er ikke terje.stfk.no gyldig.

prøv heller å gå direkte på ip adressen din, og se om du kommer fram da :>

Kan man velge hvilken port "Web tilkobling for eksternt skrivebord" skal bruke ? f.eks port 80 ?

Du kan endre port for Remote Desktop servicen på din pc - er nok det du er ute etter. Dette finner du i registeret, bare søk etter "3389" som er standardporten, så finner du det. Problemet her er at web tilkoblinga ikke takler å koble til på en annen port - dvs at du kan ikke sette serveren til å høre på port 8423, og så bruke web tilkoblingen, da må du bruke mstsc (microsoft terminal services client) som er innebygd i xp (iallefall pro). Kan den evt. lastes ned Her

Men siden du sier at du vil endre web tilkoblinga - du kan endre hvilken port iis webserveren skal kjøre på også, hvis det var det du mente, ja

Endret av Weezel
Lenke til kommentar
Kan man velge hvilken port "Web tilkobling for eksternt skrivebord" skal bruke ? f.eks port 80 ?

Både fjernhjelp og eksternt skrivebord bruker rdp protokollen. TSweb bruker også denne protokollen, men muligens med en annenport. RDP bruker port 3389.

Det er mulig å gjøre en forandring i registeret på den maskinen som skal fjernstyres. Det man gjør da er å bytte fra port 3389 til feks port81.

Her er en link til hvordan man gjør det med win2000server. Prøv om det fungerer med WinXP:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=187623

Lenke til kommentar

Hvis jeg endrer porten til 80 på den maskinen som skal fjernstyres, hvordan får jeg klienten til å kommunisere på port 80.

Edit: altså, jeg vil fjernstyre pc'en som jeg har hjemme i fra jobben. De fleste portene på jobben er stengt, men ikke port 80. Så da lurer jeg på om jeg kan bruke web baserte klienten til å koble meg til pc'en hjemme.

Og hvor bra fungerer denne web baserte egentlig ? Har prøvd en web basert greie før og det funket ikke bra :(

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
VNC java browser satt opp til port 80?

Det har jeg prøvd før, det funket dårlig :(

Edit: altså, jeg fikk det til å fungere. Men etter at jeg opplevde dårlig respons og diverse andre ting så ga jeg opp den løsningen.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

jeg har prøvd med port 80 med vnc, fikk det ikke til, selv uten brannmurer..merkelig. men altså, du trenger bare å sette ny port på hosten i windows remote, så skal det fungere?

Og : jeg har prøvd å koble til webserveren på maskina mi på skolen med IP, men den bare sto å hang...kom verken error eller resultat.

Det jeg har lyst å prøve neste gang er å sette porten på den maskina som skal fjernstyres til 80 (mest sannsynlig er 81 blokka?) tror dere det vil funke?

Lenke til kommentar
det er bare å glemme å sette den til å bruke samme port som web, da dette kun funker gjennom proxy på stfk.no.

Fiks sånn at remote desktop kjører på port 9000, så kommer du deg igjennom fylket sine fw.

er det en åpen port du har funnet? :p *teste med bfk.no*

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål her. Har selv satt opp RDC via web, slik at eg kan aksessere maskinen min fra andre stedsfra. Url'en er som følger; http://jallakim.sytes.net/tsweb/

Alt fungere tilsynelatende flott, MEN; "Connect"-knappen er utvisket. Dette er den på alle maskiner jeg prøver å aksessere den fra, med unntak av selve maskinen eg skal koble til på (men da får eg feilmelding om at eg ikkje kan koble til samme maskin som eg kobler til fra, logisk nok).

Hvordan kan jeg få "connect"-knappen i fungerende form igjen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...